lauantai 29. huhtikuuta 2023

Seuraavana Kalives

Tänään muutamme Nea Chorasta. Olipa mukava paikka!

Respasta soitettiin meille taksi, tuskin olisimme sitä lennosta saaneet ja nytkin kesti kauan ennen kuin soittoon vastattiin. Taksi maksoi 7 €. Bussi taas 2,30 € ja se lähti klo 10.30. Perillä Akti Galinis-hotellissa olimme n. klo 11.30. Kivat huoneet saimme sisäpihan puolelta. Tässä näkyy kotini, ikkunani ja lippuni tietenkin.

Vähän ensin tavaroiden järjestelyä huoneissamme. Sitten aamiaistarvikkeita ostamaan. Läheltä löytyi  iso kauppa.

Vähitellen tyli jo nälkäkin ja menimme lähimpään tavernaan.
Gialós
+30 2825 033808
Olipa mukava perhetaverna:
Keittiön tervehdys.
Horiatiki, saganaki ja moussaka.

Etsimme rannalta tuuletonta kohtaa. Emme nyt viipyneet rannalla pitkään. Vesi oli vähän sameaa ja ranta hitaasti syvenevä, ei mikään paratiisiranta ainakaan. Kun ihoa jo poltteli, lähdimme pois sieltä.
Rantaa.
Illalla kiertelimme kaupoissa. Ei löytynyt mitään ostettavaa ja apteekkikin oli kiinni. Aion ostaa Zyrteciä = Zirteciä varastoon mustikkametsiä varten ja paracetamolia (esim. Depon ) myös sulo vileniläisittäin, kun halvalla saa!
Varjopaikoissa oli taas kylmää ja menimmekin sisälle suureen perinteisen näköiseen tavernaan. Tällaista siellä oli: tuo kuva esittää vasta puolta osaa paikasta. Toisessa suunnassa oli niin paljon asiakkaita, että en voinut kuvata.
Ruokalistalta löytyi kanistifadoa κουνέλι στιφάδο, mutta en uskonut sitä OIKEASTI löytyvän. Sitä etsin aina kaikkialta turhaan! Nyt onnisti ja annos oli suuri ja herkullinen, 9 €. Perunaa, kastiketta, mietoa sipulia ja lihaa juuri oikeassa suhteessa eikä oltu liotettu liiassa väkevässä punaviinissä tms. Aivan huippuhyvää, τελεία! Jälkiruoat jätin koskematta, oli halvaa rasvaisella kuorrutuksella ja rakia. Kun tarjoilija ehdotti loppuruoan paketoimista mukaan, keksin pyytää leivät mukaan jotta saan ne aamiaiseksi vuohenjuustoni kanssa.

Lähdimme n. klo 21.15 tavernasta ja silloin vasta sinne saapui lapsiperheitä. Näin siinä aina käy!
Vatsa täynnä sitten nukkumaan jo ennen klo 22. Mutta, mitä vielä?!
Oli niin kylmä huoneessa ja vielä sain hyttysiäkin kimppuuni! En paljoa saanut nukutuksi.