tiistai 29. syyskuuta 2020

Paros, tiistai 29.9.

Huomenta. Nukuinpa hyvin.

Aamiaiseksi kahvia ja täytettyä patonkia, jonka Milla osti aamukävelyllään. Lähdimme satamasta pienemmällä aluksella Antiparokselle n. klo 10. Lippu maksoi 5 €.

Aurinko porotti jo niin kuumasti, että menimme heti uimaan tälle rannalle.

Viihdyimme siellä muutaman tunnin. Matkalla kylälle ohitin tutut paikat, Katin kesäkodin ja Marianos apartmentsin, missä v. 2010  ensimmäisellä saarihyppelylläni asuin 4 hengen huoneistossa. Siihen päädyin, kun Santorinilta halusin äkkiä pois ja Honey Moon Beach- hotellini emäntä järjesti minulle sen asunnoksi. En viihtynyt tippaakaan Santorinilla, keinotekoista, ylimainostettua ja turistilaumoja joka puolella ja kalliskin paikka kaiken lisäksi.

Kylässä oli kaunista ja vaateliikkeitä näkyi  melko paljon. Osa niistä sulkeutui siestan ajaksi.

Moni ruokapaikka oli kiinni. Otin monta kuvaa, mutta kirkkaassa auringonvalossa kävi monta kertaa niin, että kamerani ei tainnut olla edes päällä enkä sitä huomannut.

Tätä bougeanvilla-köynnöstä näkyi paljon hyväkuntoisena.

Päädyimme lounaalle tuttuun tavernaan satamaan.

Otimme horiatikin, favaa ja Millalle mustekalaa ja minulle paikallista kylän makkaraa, joka oli niin suolaista, että  1/3 olisi hyvin riittänyt.

Takaisin Paroksen puolelle tulimme Puntaan lautalla, 1,20 €. Bussi Parikiaan 1,80 € ajoikin Alikin ja lentokentän  kautta joten saimme pitkän ylimääräisen sight seeingin ja kaupungissa olimme vasta klo 17.30.

Kaupoissa, lautoilla, laivoissa ja bussissa pitää käyttää maskia. Välillä se tuntuu kyllä ahdistavalta. Silloin yritän päästä tuuliseen tai hyvin ilmastoituun paikkaan esim. bussissa sen ilmasuuttimen ( vai mikä se on?)  kohdalle.

Mouragia-taverna oli oikein hyvä ja meille uusi tuttavuus. Mennen tullen kävelimme sinne rantaa pitkin joten nyt jäivät kujien putiikit tutkimatta. Olen täällä kuumuudessa huomannut, että mustat shortsini ovat todella hiostavat. Lahkeet liian pitkät ja materiaali ei hengitä. Toiset vakioshortsit jäivät kotiin. Olisin voinut sovittaa kaupoissa uusia Antiparoksella, mutta uinnin jälkeen ylläni oli märkä uimapuku. Hölmö! Nyt sitten illalla kello oli jo yli 22 kun lähdimme tavernasta ja ilmeisesti putiikit jo kiinni.

Mouragio

Παροικία - Παραλιακός Δρόμος Παροικίας, Paros 844 00

2284 023270

Otin tämän  5 € annoksen pieneen nälkään ,  friteerattuja kesäkurpitsasiivuja:

Milla otti kalakeiton ja sanoi sen olevan hyvää

Nyt oli paljon ihmisiä eri tavernoissa illalla. Ilta oli lämmin ja kuukin valaisi. Tavernassa istuimme ihan meren äärellä ja siihen osui kyllä tuuli niin, että pitkähihainen ei ollut turhaan mukana nyt.