sunnuntai 15. lokakuuta 2017

Sunnuntai

Tänään aiomme lähteä klo 12.10 bussilla saaren toiselle puolelle. Katsoimme eilen aikatauluja bussiasemalla ja huomasimme niiden vaihtuvan huomenna.
Aamiaiselle menemme omaan hotelliin tai jonnekin lähistölle.
Saa nähdä, mitä katsottavaa sunnuntaina löytyy.
Aamulla jo ennen klo 8 Milla oli uinnilla. Asteita on nyt 16 ja tuulee jkv.
Kyllä taas jotain kivaa löytyy!

Hotellin aamiainen oli täydellinen.
Kuvassa vasta osa siitä kylläkin

Bussimatka ei kestänyt kauaa Lefkeksen kautta Piso Livadiin.
Oli tuulisempaa kuin eilen, mutta silti viihdyimme rannalla uiden. Vesi oli 19-asteista ja ilma 20.

Sunnuntain tapaan rannan taverna oli täynnä kreikkalaisia ja lapsiperheitä oli paljon. Nuorten isien touhuamista pienten lastensa kanssa oli ilo seurata. Ei ollut mitään leikkinurkkauksia tai lelukasoja  kuten Suomessa vaan esim jääpalojen pyydystäminen ottimilla metalliämpäristä näytti erästä pientä todella kiinnostavan. Ikää oli ehkä 2 vuotta ja hän joi itse juomalasista vettä eikä ollut pelkoa lasin tiputtamisesta. Puheensorinaa oli taverna täynnä, mutta ei yhtään parkuvaa/ kiukuttelevaa  lasta.

Kylläpä oli maittava ateria tuo fava ja munakoiso!
Kuvaamistani varten siirsin nuo annokset auringonvaloon tavernan pöydällä. Kylläpä oli kylläinen ja pullistunut olo minulla jopa  tunteja tuon aterian jälkeen! Ehkä herneet ja leipä yhdessä, en tiedä.
Retkemme jälkeen illalla jasmiinin tuoksuessa parvekkeella nautimme auringon laskiessa Irene -hotellimme emännän tarjoaman roseviinipullon, jonka perhe oli itse valmistanut.
Muistin sunnuntaisin olevan lähistön ravintolassa elävää kreikkalaista musiikkia joten sinne tietysti menimme. Ihan  mukavaa 2 miehen soittoa ja vähän lauluakin oli tarjonta, mutta ei yhtää sirtos-tanssia edes. Asiakkaita oli kuitenkin joka pöydässä!