perjantai 4. toukokuuta 2018

Nyt kotiin

Illalla selvittelin, miten ehdin hyvin lennolle. Vaihteeksi olisi kiva mennä muulla kuin X96-bussilla. Kysyin neuvoa pienemmästä Face bookin Kreikka-ryhmästä ja sain saman aikatauluin kuin jonka Milla jo antoi. Juna kulkee vain kerran tunnissa ja minä kun luulin, että kahdesti.

Klo 8.44 lähtee juna, ei siis metro! Seuraava vuoro klo 9.44. Taidan ottaa taksin Pireuksessa.
Lähdimme aamulla hotellilta  jo klo 6.25 kulkemaan. Oli ihan hiljaista kaupungilla ja satamassa.

Olimme satamassa hyvissä ajoin, Milla tuli saattamaan ja aikoo samalla käydä aamu-uinnilla.
Tässä aluksessa ei ole numeroituja paikkoja ja istun oven lähellä eikä matkustajia ole paljon. Varmasti olen ulkona jo klo 8.Katsoin google mapsin  kautta reitit rautatieasemalle, joka on metroaseman takana. Hyvin ehdin kävellä junallle. Täytyyhän sitä nyt jotain jännitystä ja ehkä  uutta ongelmaakin reisuilla aina olla! Taksi on pelastus, jos pieleen meinaa mennä!
Heippa! Pidä peukkuja, kerron sitten, miten kävi...

Hyvin kävi, olin juna-asemalla 10 minuutissa kävellen.  Lippu maksoi 10 €. Otin kuvia kuten näkyy ja tuo Jumbon teksti on hyvä maamerkki. Kivaa kokeilla uutta reittiä.
No, eipä kyllä ole mitään ihania näkymiä junan ikkunasta! Mutta ei kyllä ole meillä Turussakaan! Hyvin oli aluksi tilaa istua laukun vieressä, mutta kyllä juna vähitellen täyttyi. Maisemat muuttuivat vähitellen kauniimmiksi. Kuulutukset ja esim. ohjeet metroreiteille tms. toimivat hyvin . Asemien nimet näkyivät hyvin valotauluilla ja myös asemilla. Matka kesti 65 minuuttia. Lentokentällä tultiin tutuille raiteille . Reitti lähteville lennoille on merkitty hyvin.