perjantai 7. kesäkuuta 2019

Perjantai 7.6.

Huomenta , luulin kellon olevan jo 10, se onkin 7.18! Yöllä meni myöhään ja tänään eletään kuin viimeistä päivää. Ei sentään,  vaan viimeistä päivää Thassoksella , koska lauantain ja sunnuntain olemme Kavalan kaupungissa. Siellä kävin päiväretkellä viime kerralla täältä ja muistan ihmetelleeni katua, joka oli täynnä kenkäkauppoja!
Sepä olisikin kivaa jos huomenna lauantaina sieltä helpolla etsimisellä löytyisi minulle kivat kengät tuohon asuun, jonka viimein sain yöllä kuvana tähän blogiin näkyviin. Sunnuntaina tuskin ovat kenkäkaupat Kavalassa auki.
Siirsin kuvan puhelimella. Myös Panagian ukkokuppilan mezekuvan siirsin. Onkohan niin, että tabletti vetelee viimeisiään? Kun en tajua tekniikkaa, niin voi tämän kanssa  käydä miten  vain, kunpa kestäisi kuitenkin 12.6.  asti. Silloin olen Suomessa.
Nyt on kuitenkin yöllä tapahtunut ihme ja akku on täyteen ladattu. Se siitä.
Tänäänkin on rantapäivä ja myös hotellin  uima-altaalla on tarkoitus käydä kun kerran sellainen on vieraita varten laitettu.
Aamu-uinnille lähdimme jo 8.30.
Täällä oli hiljaista aamulla.

Näissä mainoksissa näkyy kuvia rannoista Tarsanas ja Karnagio. Vaatimattomampi kyllä kelpaa  meille ihan hyvin!
Kävelimme Karnagion rannan suuntaan, mutta emme sinne asti vaan jäimme lähemmäs hotelliamme.
Koko päivän kestävä meriretki maksaa 30 €. Ehkä olisimme menneet, jos olisimme pidempään olleet täällä. Laiturilla oli näin aamulla 2 eri vaihtoehtoa meriretkeksi. Ne lähtivät merellle klo 10.

Meri oli aamulla ihan tyyni.

Ranta oli ihan siisti ja vesi kirkasta. Veteen oli helppo mennä hiekkarannalta.

Jo aamulla oli rannalla kuuma ja viivyimme siellä pitkään. Aamiaispiirakat ja kirsikkamehut ostimme rantakadulta mukaan mennessämme .
Kaunis baari. Tässä myytiin jotain erikoiskahveja yms.

Tuolla näkyy hotellimme Laios.
Ostin kirsikoita päivän retkievääksi. Unohdin ne koko päiväksi reppuuni. Aprikooseja ja persikoita myytiin myös.
Raunioita. Ancient agora.
Tämä on suuri muistipeli sillä aukiolla, millä eilen oli tanssia yms.

Paluumatka ostoskujien kautta. Löysin ja ostin 30 €:n kengät. Nämä tuntuivat hyviltä jalassa. En tiedä, mikä korko on muotia tai onko nilkkaremmi ihan out. Minä pidän näistä!
Hetki levähdettiin huoneissamme ja lähdimme toiselle uimarannalle. Eilisellä rannalla viivyimme hetken ja jatkoimme matkaa Tarsanas-rannalle.
Päätimme tällä kertaa käyttää rantapetejä ja varjoa viimeisen Thassos-päivän kunniaksi. Oli myös hyvä olla välillä varjossa. Kukaan ei tullut juotavaa myymään  tai maksua pyytämään. Meillä olikin tarkoitus syödä lounas siellä. Paikan ruoka ei ollut kalliimpaa kuin muuallakaan.
Juvetsi on minulle varma valinta, johon en vielä ole kyllästynyt! Ei enää raakoja sianlihoja ,kiitos! Millalle kalapyörykät.
Viivyimme n. klo 17 asti rannalla.
Poikkesin pienessä rannan kappelissa.

Asuimme 3. kerroksessa, huoneet merelle päin.

Olimme taas kuumissamme tullessamme hotellille. Nytpä olikin kiva kohta pulahtaa hotellimme isoon altaaseen, suihkua emme kyllä nähneet missään.
Myöhemmin Kavalassa ison hotellin pienellä  uima-altaalla tajusin, miten iso ja hyvin hoidettu tämä uima-allas oli! Tämän hoitamisessa on varmasti iso työ. Kunpa olisi myös hotellissa enemmän asiakkaita kuin oli nyt. Hotelli on vain aikuisille. Ehkä yhtenä syynä että lapsien tulo vaatisi uimavahdin, näin luulemme.
Altaalle oli jo tullut niitä uusia brittivieraita.
Illalla oli edelleen aukiolla menossa Aegean Stars- festivaali tms. Hetken katsoimme bulgarialaista hyppelytanssia siinä. Apteekista Millalle jotain hiushoitoaineita. Minä toivoin löytäväni parturin, joka lyhentäisi otsatukkaani yms. Ei löytynyt.
Nälkä ei nyt ollut suuri joten gyrospaikkaa etsimme lähinnä. Lopulta se löytyi rantakadulta.
Tutkin siellä  rauhassa ruokalistaa oikein ajan kanssa. Kalaruokien sivut olivat taas mielenkiintoiset vaikka itse en kalaa syökään:

Tämä oli kiva paikka ilman äänekästä musiikkia tms. meidän muistella entisiä ja suunnitella tulevia reissujamme.
Nyt kalinihta täältä parvekkeelta.
Jasmiinin tuoksu leijailee jostain .
Rannan autolautat ovat pysähtyneet yöksi sammutetuin valoin.
Laskin jo sen rakkaan risaiseksi kuluneen Kreikan lippuni ja käärin sen matkalaukkuni suojiin.
 Nostan viimeiset "maljat" tälle saarelle kiitokseksi . Se maljani on Millan kerran lahjaksi antama emalimuki, joka on nähnyt jo monta reissua. Juomana sinivalkoinen olut, Fix, tietysti!