sunnuntai 9. kesäkuuta 2019

Sunnuntai 9.6.

Kalilmera Kavalasta!
Tämä on kiva kaupunki! Ei yhtään tiedä, mitä seuraavan kulman takaa löytyy! Yllätyksiä ja ystävällisiä kreikkalaisia kaikkialla! He ihmettelevät kun olemme Suomesta ja puhumme kreikkaa. Eilinen tarjoilijapoika illalla arveli meidän olevan puoliksi kreiķkalaisia.
Tavernan vieressä oli hotelli, joka oli toinen vaihtoehtomme täällä. Old Town Inn.
Säätiedotus lupaa Kreikkaan  jopa 37 astetta. Hui! Taitaa olla uimarannalla tungosta kun on vielä sunnuntai! Tänne luvattu myös sadetta joko puolenpäivän tai iltapäivän aikaan. Siksi emme lähde kauas uimarannoille vaikka sain monta seĺlaista vihjettä kysyessäni fb: n kivassa pikkuryhmässä nimeltä Kreikka - pienet ja erikoiset kohteet.

Nyt aamulla olin valmiilla aamiaisella pitkästä aikaa:

Olipa hölmöä, 6 eri lajia makeaa kakkua. Turhuuksia! En välitä makeista, mutta nyt maistoin vähän kuitenkin.  Auringonpistos?
Saapa nähdä, tuleeko tänään sittenkin sade tänne. Olemme bussilla nro 8 menossa  Kalatsin rannalle.
Tein juuri lähtöselvityksen huomiselle Ateenan lennolle. 3 D, ikkunapaikka varmistettu.
Löysimme bussipysäkin melkein hotellin edestä. Bussi nro 4 tuli. Jäimme odottamaan numero 8:aa. Eräs rouva huhuili bussin portailta meille
 Ilmeni, että nro 8 ei kulje tänään. Voi, miten kilttiä! Rouva jäi myös lähellä rantaa pois kyydistä ja vaikka hän lähti kovaa vauhtia kävelemään,halusi hän vielä näytää meille  reitin rantaan.

Uimme paljon ja klo  13:n jälkeen lähdimme pois kun tuli mustia pilviä.
Kysyimme eräältä tytöltä  , missä on bussi 4: n pysäkki ja hän saattoi meidät pysäkille. Itse emme olisi kyllä sitä löytäneet. Sitten alkoi kiva seikkailu minun tyyliini!  Termalle matkustaminen! Se sopi pienessä sateessa oikein hyvin. Ajettiin korkealle ja ihailtiin maisemia. Ihmeellinen muurien ympäröimä alue, johon jäi paljon nuoria miehiä. Se oli ehkä Teknillinen opisto? Nautin katsella asuinalueita taas ja ihastuin entistä enemmän Kavalaan!
Melkein oikealla pysäkillä hotellin takana jäimme pois kyydistä.
Taas oli nälkä ja Nemesis kutsui. Hups! Se oli melkein täynnä! Tietysti näin sunnuntaina iltapäivällä! Saimme kuitenkin pöydän ja Milla otti mustekalaa, minä biftekin ja tsatsikin otimme puoliksi. Lasku 2 ison Fixin kanssa oli alle 18 €.

Sade oli ohi melko nopeasti. Illalla oli lämmintä ja kosteaa kuin kasvihuoneessa kun kuljimme  kaupungilla. Olin saanut vihjeitä hyvistä tavernoista ja lähdimme niitä etsimään. Nälkä ei ollut vielä kova joten päätimme oleskella puistomaisessa kahvila-baarissa, missä näytti olevan iso joukko puheliaita kreikkalaisrouviakin. Otin oluen ja Milla otti lasillisen ouzoa.
Mutta! Lasku teki 10 €! Eli ouzo maksoi 6 €! Törkeä hinta. Tarkistimme tarjoilijalta, onko laskussa virhe. Ei ollut! Otin piruuttani suurin näyttävin elein kameralla kuvan siitä kuitista niin, että tarjoilija varmasti tekoni huomasi!

Kyllä nyt tuli iso miinus kaupungista!
Etsimme katuja kierrellen tavernaa, jonka nimi on englanniksi Mermaids And Guyes (Ellis 2-10)  ja kuljimme ensin ohi koska nimikyltti  olikin kreikaksi.  Γοργόνες και Μάγκες. Löysimme perille. Ruoka oli oikein maukasta ja taas edullistakin  ja henkilökunta mukavaa. Heille kerroimme siitä törkeästä ouzon hinnasta. Tiesivät kyllä paikan