sunnuntai 4. kesäkuuta 2023

Leroksella ei ihan aina ole täysin ihanaa!

Huomenta!

Voi, mikä yö! Tarkoitan, että tuo kuu valvotti vielä klo 03. Silloin se ei enää paistanut suoraan kasvoilleni vaan siirtyi. Vasta aamulla huomasin ikkunaluukut,jotka olisin voinut yöllä sulkea. Yksi hullu kukkokin alkoi klo 01 aikaan kiekua ja luulin sen jatkavan koko yön.
Illalla seurasimme äänekästä autoletkaa, joka ajoi Lakkista päin torvet soiden Pantelin kylän läpi linnoitukselle. Se oli hääkulkue, joita usein kuulee lauantaisin Kreikassa. Meillä puuttuisi poliisi asiaan jo ensimetreillä!
Menimme rannan hyväksi kehuttuun ravintolaan, josta aiemmilla reissuilla itsekin olemme pitäneet. Seurasin henkilökunnan ammattitaitoista ja mukavan tuntuista ja iloista  työskentelyä. Tämän kuvan ja edellisen väliin mahtui ehkä 5 minuuttia!
Kun siis ravintolan vapaat  paikat loppuivat ja tulossa oli 10 hengen seurue, haettiin jostain  lisää pöytiä ja tuoleja. Valmista! Ja taas meillä poliisi olisi jo ovella tai verottaja tai joku muu kieltäjä!
Maistoin taas hortaa ja ruokanani oli nyt maukas kasvispaistos Imam listan ulkopuolelta. Tarjoilija kertoi siitä heti tultuamme.

Kylmä ei siinä rannassa ehtinyt illalla tulla, mutta pitkähihaista olisi kyllä ollut hyvä olla varoiksi mukana, jos ei ylle, niin alle! Kyllä, ravintolan tuolit olivat niitä inhokkejani Nirunarutuoleja ja istuintyynyjä ei näkynyt missään.
Lähdimme jo taas aikaisin "kotiin" ilman liikoja alkoholimääriä veressä ja se oli järkevää koska oli selvittävä ylös ne pitkät ja jkv. hankalatkin portaat pimeässä yössä.
Olin hereillä vielä klo 03. Heräsin ihmeekseni silti klo 08 ja kuulin, miten Milla ilmeisesti lähti aamu-uinnilleen. Aamukahvia keitin vasta muutaman tunnin jälkeen ja olipa se hankalaa lotraamista suppiloon kautta liian pieneen mukiini. Taidan pyytää isännältä jonkin kannun tai ison kahvimukin jos Millallakaan ei ole sellaista antaa. En taas halua kokonaista pakettia suodatinkahvia takaisin kotiinkaan viedä.
Aamupäivä on täällä hääräillessä , kirjoitellessa ja matkailukeskusteluja lukiessa kulunut ihan huomaamatta. Opin myös, miten voin korjata kuvaamastani videosta pois ylimääräiset tärinät. Kiitos Jorille taas!
Tänään eivät  bussit kulje ja meillä olikin tarkoitus olla vain näissä kotimaisemissa tämä päivä. Huomenna sitten liikkeelle kauemmas, esim. Agia Marinan kivoihin putiikkeihin . Jonakin päivänä ajamme myös bussilla minulle uudelle uimarannalle, kivaa.
Olenkohan jo tullut liian vanhaksi, kun enää en halua saada matkoillani ihon ruskettumista/palamista kuten aina ennen? Mikään uimari en ole koskaan ollut, mutta uimaranta on kyllä ollut reissun kohokohta. Nyt on jo iltapäivä enkä ole mennyt vieläkään rannalle. No, pakko ei ole ja se on hyvä!
Kreikan opiskeluuni liittyvä Duolingo on myös todella koukuttava ja vie paljon aikaani. Tänään ja eilen sen parissa  hääräilin, mutta perjantai jäi kokonaan välistä. Myönnän näiden ruutujuttujen vievän liikaa ajastani, mutta so what?
Niin, ja tässä hotellissa ei ole myöskään televisiota, mikä on melko outoa.
Illalla lähdimme kylän toisella rinteellä sijaitsevaan tavernaan. Valitsimme helpolta näyttävän reitin sinne ja otin matkalla kuvia.

Oli vielä niin aikainen ilta, että tavernassa oli vasta 2 asiakasta.

Tis Kakomoiras
+30 694 545 3808

Varattuja pöytiä näkyi olevan näin sunnuntaina. Näköala merelle ja naapurikylään Vromolithokseen oli kiva. Ruoaksi valitsin sienigyroksen.
Se oli hyvänmakuista, mutta lopulta liian suolaista, varsinkin kun keittiön tervehdyksenä jo söimme suolaiset juustotangot. Pienet lämpimät pitaleivät olivat hyviä tsatsikin kanssa. Millalle grillattua kalaa tietysti.
Ravintolan tunnelma oli leppoisa. Musiikkina kuului monia vanhoja tuttuja kreikkalaisia  lauluja 80-luvulta asti. Kyllä tämä  täti-ihminen tykkäsi!
Taas lähdimme jo pois , kun paikka vasta alkoi täyttyä asiakkaista. Täällä se on viisainta koska kotimatka on pimeillä portailla vähän vaarallista joka kerta. Ei olisi kivaa kaatua itseään verille kun monia uintiretkiäkin on vielä tiedossa.
Nukahdin nopeasti, mutta sitten klo 24 jokin herätti eikä uni enää tullut. Luin sitten 02 asti kunnes nukutti taas.

1. Kivaa kerrontaa ja hyvät kuvat. Näissäpä riittää lukemista. Kiitos.

1. Voi, miten noloa taas, kun vasta nyt kotona löysin tämän kommenttisi kuka sitten ikinä oletkaan! Kiitos kehuista!