lauantai 3. lokakuuta 2020

Amorgos 3.10. lauantai. Muutamme Katapolaan

Tänään klo 13 pääsemme  kleinbussilla toiseen kylään. Katapola on lempikyläni sen rennon ilmapiirin takia. Siellä olemme käyneet monta kertaa.

Otin eilen kuvan nykyisestä kodistamme.

Aamulla 10: n aikaan olimme rannalla. Keräsin kiviä muistoksi ja askarteluun.

Bussimatka maksoi 14 €. Se oli Aegialin loistohotellin bussi ja kyydissä oli jo suuri ryhmä espanjaa puhuvia, ilmeisesti joogaleirillä olevia aikuisia. Olivat ilman matkalaukkuja, ilmeisesti retkellä vaan. Paikkoja bussissa näytti olevan 22.
Maisemat olivat tylsiä ja kulottuneita eikä merenpuolen ikkunasta näkynyt edes montaa kiliä tai vuohta kuten yleensä.
Perillä oli jo nälkäkin, siis pita gyros maistui

Emme olleet ilmoittaneet hotellin isännälle, milloin tulemme. Arvelimme näkevämme hänet satamassa vieraitaan vastassa ja niin pian tapahtuikin. Hän kulki ohitsemme ja sanoimme tulevamme myöhemmin perässä.
Saimme entiset huoneemme alakerrasta. Kivaa! Nyt niitä on remontoitu paljon, mutta ei liikaa kuitenkaan. Kivaa, että rentous on tallella.
Tavaroiden järjestely ja pienen pyykin pesu vei aikaa emmekä nyt käyneet enää uimassa.
Monet kaupat olivat myös siestan aikaan kiinni, kun lähdimme super markettiin.

Otin kuvia. Tässä asun. Lippu tietysti paikallaan kuten aina. Tuon kaiteen alapuolella kuopsuttavat kanat, kukkoa ei näy eikä kuulu.

Tämä on ihana Voula Beach, jossa asuin 06/2010

Siestan aikaan hiljaista. Kun tulimme, oli satamassa kova vilske, paljon ihmisiä.

Tuolla vastarannalla oli jokin tapahtuma alkuillasta. Mikrofonit säädettiin ensin, sitten alkoi musiikki ja laiturilla tms. näkyi tanssijoita. Olisinpa tiennyt ajoissa, niin olisin mennyt katsomaan. Kysyin illalla tavernan isännältä, oliko siellä hääjuhla tms. Hän sanoi, että siellä kuvattiin televisiota varten jotain ohjelmaa.

Mouragio oli tavernan nimi. Ruokana Millalle kalaa ja minulle saganaki.
Nyt illalla olivat matkatoimistot auki. Olipa erikoinen tämä matkatoimisto:

Maanantaina lähdemme päiväretkelle Donoussan saarelle. Ostimme edestakaiset liput, a'  hinta 12 €.
On tämä hauskaa reissaamista! Se tämänpäiväinen bussimatka yhteen suuntaan maksoi 14 €! No, bisnes on bisnes, ja kyllähän taksikin olisi tullut maksamaan...
Kreikan valtio kuulemma tukee laivayhtiöitä ja siksi jotkut liput ovat todella edullisia. Esim. matkani  Naxokselta Parokselle hitaalla Artemis-laivalla maksoi 5,50€. Nyt maanantaina on kyseessä nopea alus ja senkin lippu on edullinen kun yleensä niiden liput ovat kalliita.