tiistai 6. lokakuuta 2020

Amorgos.Choraan tänään. Viimeinen päivä täällä

Tänään Choraan taksilla jos ei muuten pääse. Käydessämme pankkiautomaatilla huomasimme eräässä purjeveneessä Suomen lipun. Purjehtijat eivät olleet paikalla  eivätkä  kuulleet, kun huvikseni lauleskelin Finlandiaa. Naapuriveneen sveitsiläisillä oli hauskaa. Juteltiin siinä hetki.

Bussit eivät enää kulje. Menimme taksilla ja sovimme, etttä kuljettaja hakee meidät klo 17.

Oli tukahduttavan kuumaa kujilla.  Nyt en ottanut paljon kuvia kun niitä on monta ennestään.

Kuljimme useissa kaupoissa, mutta kuumuudessa oli tukalaa laittaa jokaisen ovella maskia kasvoille. Mokoma kuonokoppa! Jäin suosiolla kauppojen ulkopuolelle ja ostin vain pienen viilentävän jäätelön ja Amorgos-tarran matkalaukkuuni. Milla osti kivat , turkoosikuvioiset ja  taskulliset salihousujen tapaiset. Made in Greece.

Iltapäivällä mustekalaa  ja favaa.
Ei ollut nyt montaa turistia kujilla. Kissatkin kai jossain varjopaikoissa.

Tässä juomatauko, joka oli pitkä.
Minäkin tykkään vanhoista kreikkalaisista ovista ja olen niitä kuvannut paljon vuosien mittaan.

Aika hauskoja kissa-aiheisia jääkaappimagneetteja tms, mutta  kuvasta tuli huono.
Ei näy asiakkaita

Melko pian olikin jo kello 17 ja taksi tuli sovitusti. Satamassa näkemämme  risteilyalus ei ollutkaan tuonut taksille yhtään asiakasta kuten hän oli toivonut.

Illalla olimme vielä Minos-tavernassa syömässä. Se  sijaitsee  sen Akrin vieressä.
Ilokseni tunnistin Giannis Kotsiran uuden laulun ja riemuni herätti hilpeyttä ympärillä. Siitähän sitten syntyi keskustelu reissustani yksin Parokselle vain konsertin takia 15.8. Marianpäivänä jokunen vuosi sitten! Siis, ei mitään järkeä vuoden 2. suurimpana juhlapäivänä  lähteä laivalla Rafinasta Parokselle! Viereisen pöydän rouvalla oli kesäkoti  konsertin aikaan  ihan sen konserttipaikan lähellä niin, että ei tarvinnut ostaa edes lippua konserttiin. Kerroin kuvanneeni luvalla paljon videota konsertista you tubeen. Nyt pariskunnan kesäkoti on Santorinilla. Pariskunnan mies  oli ruotsalainen. Tietysti kerroin myös, miten pakenin Santorinilta nopeasti pois Antiparokselle jne. jne...Taisi tulla selväksi, että en tykkää yhtään Santorinista!?

Amorgoksen katkarapuja ja saganakia.
Nukkumaan lähdimme ajoissa koska aamulla klo 06 lähdemme Naxokselle.