torstai 1. lokakuuta 2020

Amorgos, Aegiali 1.10. torstai

Heräsin klo 7 kun jokin Blue Starin  laiva lähti läheisestä satamasta. Se tuli Astipalealta.

Enpä montaa tuntia nukkunut kun vielä klo 03 olin hereillä.

Täällä kiekuu kukko ja turkinkyyhkyt huutelevat.

Kylläpä on hieno tämä Aelia studios! Mitään ei näytä puuttuvan. Hintakin on todella edullinen näin myöhään syksyllä.
Aamiainen lähimmässä kahvilassa. Se oli munakasta.

Oli jo ennen klo 10 kuuma ilma. Rantaan siis...

Kyllä vaan aurinko polttaa vieläkin vaikka on lokakuu. Milla siirtyi jo varjoon ja minä löysin hyvän suihkun. Ihanan kylmää vettä!
N. klo 14 oli lounaan aika. Menimme hyvään ja tuttuun tavernaan.

Millalle  mätitahnaa (taramosalata)  ja kasvisruoka briam ja minulle papoutsakia (munakoisojauhelihavuoka).

En taaskkaan jaksanut kaikkea koska kovaan janoon otin ensin jääkylmän spriten. Tarjoilija ehdotti, että paketoi lopun ruoan mukaani ja niin tehtiin. Huoneessa on uuni ja Millalla mikroaaltouuni. Jälkiruoaksi appelsiinikakkua ja hunajarakia tms.

Täällä bussit kulkevat jo harvoin näin syksyllä. Onneksi emäntämme kertoi, että hotellin pikkubussilla voimme 5 €: lla päästä Katapolaan  toiseen rantakylään, kun sinne muutamme lauantaina. (Tuon hinnan ymmärsimme kyllä väärin, oikea hinta oli 14 €. ) Suunnittelimme myös menoa Lagadan kivaan kylään taas bussilla ja kävelyä sieltä alamäkeä takaisin n. 2 km polkua pitkin jos/ kun ei kyytiä löydy.  Myös laivaretken voimme tehdä esim. Donoussalle tai taas Koufunissialle jos Katapolassa ei ole tarpeeksi meininkiä. Kiire ei ole kuitenkaan meillä mihinkään ja kyllä sitä voi vain olla paikoillaankin!

Tavernan seinällä oli ilmoitus kreikantunneista edullisesti. Jotain tuollaista olisi kiva kokeilla koska ne tutut ja hyvät Omilon kurssit ovat kauhean kalliita!

Rannalla taas tällainen tietoisku. "Yksi tupakantumppi infektoi 500 litraa vettä".
En tiennyt tuota! Onneksi pääsin eroon tupakasta v. 2015 sydäninfarktin jälkeen! Heitin usein tumpin kaduilla sadevesiviemäriin, täytyy myöntää.

Myös astioita, joihin kerätään muovipullonkorkkeja näkyi monta jalkakäytävällä. Niin, ja muuten,  Parikiassa kerättiin muovipulloja suuriin koriastioihin, edistystä edes pienin askelin!
Minulla ei ole aavistustakaan, voivatko ihmiset nyt kommentoida näitä juttujani. Aiemmin se onnistui, mutta nyt ehkä ei. Saa laittaa viestiä  ,jos haluaa whatsuppiin tai messengeriin  tai myös sähköpostiin merja.rukajarvi@hotmail.fi

Minun on turha yrittää korjata mitään asetuksia tms. Sotken vaan kaiken!
Illalla apteekissa ostamassa shampoota psoriasista sairastavalle ystävälle, jota en ole koskaan tavannut. Netti on ihmeellinen!
Ruokailuun tuttuun tavernaan. En onnistunut nytkään valinnassani :

Tuo edessä näkyvä gemista , täytetyt tomaatit ja paprikat oli mautonta eikä edes suola auttanut.
Fava oli oudonnäköistä:

Onneksi Milla kuitenkin piti kalaruoastaan:

Taverna on ihan kiva , tunnelma mukava, kissoja pyörii kaikessa rauhassa ympäriinsä. Vika on siis nirsossa tai ei-nälkäisessä asiakkaassa!