perjantai 27. toukokuuta 2022

27.5. Heippa Kythera, tänään Evialle

Kalimera täältä Kytheralta viimeistä kertaa.

Olen jo pakannut. Huoneet luovutamme klo 11.

Vähän haikealta tuntuu lähtö. Kävimme hotellin respassa vasta nyt 1. kertaa. Siellä olisikin ollut tarjolla monenlaista karttaa ja opasvihkosta yms. Isäntä on oikein mukava. Häntä näimmekin päivittäin eri kahviloissa ja mopollaan ajelemassa. Joka kerta tervehti iloisesti.

Aamupalaksi capputsino ja iso kinkku-tomaatti-juustoleipä kahvilassa. Se olikin niin iso, että jaksoin vain puolet. Oli kuuma päivä, mutta enää emme menneet uimaan. Nuorison kisailua ja hassutuksia oli mukava siinä rannan vieressä katsella.

Menimme 1. kertaa nyt  Kapris-nimiseen ravintolaan. Siellä oli kaunista. Lähinnä kala-ja kasvisruokaa. Milla otti horiatikin ja taramosalatan.

Taksipoikamme haki meidät sovitusti ja matka lentokentälle tuntui pitkältä. Ilmaan päästiin yli 15 min. myöhässä. Tukalalta tuntui lentoasemalla ja lennolla pitää maskia. Myös takseissa maskeja pidimme joka kerta.

Neopoli, Monemvasia, Hydra ja Poros näkyivät koneen ikkunasta.

Tarjoiluna oli juustokeksipussi ja vesipullo.

Taksimies oli kyltin kanssa tuloaulassa meitä vastassa. Matka Rafinaan oli ihan outo ja kiemurainen reitti pitkin  pikkuteitä gps: n ohjeiden varassa. Ehkä ideana oli välttää perjantain iltapäiväruuhkat.

Satamassa menimme ensin ostamaan 10 €: n laivaliput. Sitten gyrospitat ja kylmät oluet rannan pienessä tavernassa, jonka mukava isäntä meitä jututti, kun kävimme lounaalla Nea Makrista käsin. Silloin kyllä söimme viereisessä tavernassa.

Laivan kannella olimme jo klo 19,  30 min. ennen lähtöä.

Matka kesti tunnin Marmariin. Matkalla auringonlaskua ja delfiineitäkin näimme.

Satamassa piti kysyä, missä on taksiasema. Sitä ei ole merkitty mitenkään. Vai 2 taksia oli paikalla ja matkustajia monta. Emme soittaneet mihinkään enkä kokeillut sitä uutta sovellustakaan. Lopulta yksi taksi tuli meidät poimimaan tietäen meidän haluavan Karystokseen ja kyydissä oli jo nainen, joka jäi pois matkalla .

Pitkä oli tämäkin matka! Vielä ei ehtinyt tulla pimeää. Hyvä, niin näki maisemiakin.

Hotellimme tuntuu olevan kyllä melko syrjässä. Hieno on huone kyllä. Kuvia en nyt ottanut.

Lähdimme sitten pimeään iltaan. Päädyimme jollekin iltakävelykadulle, jonka ympärillä oli puistoa. Nuoria oli paljon liikkeellä.

Ihan mukavalta tämä Karystos tuntuu.