sunnuntai 29. toukokuuta 2022

29.5. Karystoksessa viimeinen päivä, sunnuntai

Kalimera

Voi, miten kivaa, kun on saanut nukkua hyvin ja nähdä taas paljon unia!

Hyvä, että jääkaapista löytyy aamiaistarvikkeet kun on sunnuntai.

Luin juuri, että kreikkalaisten mielestä täällä on nyt poikkeuksellinen helleaalto. Ilmankos minuakin eilen niin huimasi ja välillä heikotti. Yleensä kun en edes rannalla käytä mitään päähinettä. Tykkään auringosta!

Taas nyt aamulla kului aikaa netin parissa Kreikka-aiheisissa ryhmissä. Milla on jo rannalla. Lähden sinne minäkin.

Tuolta löytyi Milla ihan rannan päästä.
Keskellä kuvaa on hotelli, joka oli 2. vaihtoehtomme, mutta se tuntui vanhahtavalta ja hienostelevalta. Ei siis meidän makuumme! Omamme on hyvä. Tosin keittiövarustus on niukka ja esim. mikroaaltouuni ja astioita puuttuu.
Rannalla on myös vaatimattoman näköinen kahvila, tai se on ainakin vielä näin toukokuussa melko tyhjä.

Vaikka nyt oli tuulisempaa kuin eilen, en halunnut auringossa kauan aikaa olla.

Matkalla hotelliin otin kuvan ympäristöstä. Kaunista ja rauhallista on.
Maksoimme jo 3 yön yöpymisemme a' 40 €.

Respasta rouva soitti meille taksin ja sama taksi vie meidät myös aamulla Marmarin satamaan. Kuljettaja oli nuori nainen, joka esim. risteyksissä ajoi varovasti. Taksin hinta 5 € eli annoimme 6 €.
Milissä,  siinä Platanos-tavernassa, jota olimme ajatelleet, oli täyttä. Ilmeisesti ristiäisiä juhlittiin siellä. Hyvä kreikkalainen musiikki soi lujaa. Kävelimme eteenpäin.

Valitsimme toisen plataanin alla olevan tavernan nimeltä Η απόλαυσις στο Ποταμάκι (Nautinto pikkujoen varrella, oma käännös). Ruokalista ei ollut pitkä. Milla otti horiatikin ja tsatsikin, kalaa ei ollut vuoristokylässä. Minä otin  lampaan/ vuohenlihaa sitruunakastikkeessa. Halusin sen  perunoilla. Annos maksoi 6,50 €. Leipä muistutti turkulaista sekaleipää.
Paljon oli sielläkin näin sunnuntaina asiakkaita.
Iso grilli
Terassi pienen joen yllä
Plataanipuu oli valtava.
Pyysimme soittamaan meille taksin. Kävin odottaessa katsomassa, kun ristiäisjuhlassa tanssittiin lempitanssiani sirtosta. Vetäjänä oli vanhempi herra ja tanssijoita 7. Elävää musiikkia siellä ei kuitenkaan ollut.

Taksia piti odottaa kauan. Kuljettajalla ei ollut maskia ja takapenkiltä löysimme vain keskimmäisen turvavyön. Kuski oli kiireinen. Vähän pelotti olla kyydissä. Näimme hänen lappunsa, jossa oli ilmeisesti seuraavan kyydin aika klo 16:00. Hän sanoi saman hinnan 5 € jo ennen kuin oltiin perillä ja lähti liikkeelle, kun takaoveni oli vielä auki! Itse olin sentään jo kadulla. Hui! Niin, ja kello oli tasan 16:00 silloin.
Illalla rantakadulle taas.

No voi ei! Miten nuo 3 ylimääräistä kuvaa saa pois? En tiedä! Olkoot sitten!