keskiviikko 25. toukokuuta 2022

Keskiviikko 25.5.

Ihanaa herätä aaltojen ääniin ja tähän näkymään:

Aamiaiseksi juustoleipä, keitetty muna ja kahvia. Sen jälkeen lähdimme maisemia katselemaan majakan luota. Ihan kuvan vasemmassa laidassa näkyy pääty talostamme.

Rannalle ei ole vielä laitettu aurinkovarjoja ja rantapetejä.

Puiden varjopaikoissa ihmiset mieluummin pyyhkeillään makoilevat.
Aamupäivällä mekin viihdyimme rannalla. Vesi tuntui tänään kylmältä. Ehkä syynä viimepäivien tuuliset säät.
Tavernat availivat klo 12 aikaan ja tuoksuja ja tuntui ilmassa. Päätimme mennä tuttuun hyvään tavernaan, Trattamentoon  klo 13. Otimme yhteisen pastitsion, horiatikin ja tsatsikin. Lasku teki 21,20 € .

Iltapäivällä sitten erinäisiä selvittelyjä loppumatkan aikatauluista, lennoista,  takseista jne.
Perjantainen lentomme Ateenaan on klo 15.35 - 16.25. Taksin Milla jo tilasi välille lentokenttä -Rafina. Bussin aikataulu ei sovi. Sieltä Rafinasta menemme lautalla klo 19.30  Evialle Marmariin. Hotellimme on Karystoksessa. Ehkä perille sinnekin taksilla.
Ennen lentoa kotiin asumme yön Artemidassa, Dolphin-tavernan rakennuksessa. Tykkään Artemidasta, kun sen tunnelma on niin rento ja ihmiset avuliaita ja ystävällisiä. Kaupungissa, yöpaikkamme lähellä on myös hyvä hiekkaranta, kivaa. Menemme ilmeisesti Artemidaan jo aamupäivällä koska sopivin  lautta Evialta lähtee aikaisin aamulla.
Myös lentoa 31.5. Suomeen yritimme vaihtaa kupongeilla business-luokkaan. Minun ei onnistunut. Muutin paluulennon 10 päivää aikaisemmaksi enkä maksanut uudesta lipusta. Ilmeisesti siksi lentoni on nyt luokassa light ja silloin eivät kupongit kelpaa. Asiaa piti hoitaa puhelimitse ja minulle se on englanniksi vaikeaa, en kysellyt syytä vaan tyydyin ratkaisuun. Ei sen business-luokan niin väliä!
Paljon on siis miettimistä ja järjestelyä näin omatoimimatkalla!
Taas illalla oli tavernavalintamme Trattamento.

Fava on ihan lempiruokaani pieneen nälkään!