sunnuntai 30. syyskuuta 2018

30.9.sunnuntai

Kalimera. Kylläpä nukuin hyvin.
Laitoin varmuuden vuoksi korvatulpat jotta mahdolliset myrskytuhojen äänet tai läheisten huoneiden sängyistä kuuluvat kiihkeät kiljahtelut tai möreämmät ääntelyt eivät valvottaisi.
Elämään mahtuu monenlaista, kai tällaistakin hotellia sitten tarvitaan. Kyllä täällä meita matkailijoitakin kuitenkin asustelee ja meille tämä oli pelastus ,edullinen ja ihan O.K.
Myöhemmin tuli mieleeni, että jos hotellihuoneita emme olisi kohtuuhinnalla onnistuneet löytämään, olisin voinut pyytää apua Ateenan kielikoulun tutulta Effie-sihteeriltä, kun koulu kesällä juuri hankki 3 ryhmäni naiselle yksityiskodeista majoitukset . Olen muuten keväällä menossa samaan kouluun viikoksi enkä aio tällä kertaa asua niin kaukana kuin viimeksi Neos Kosmoksessa. Lokakuussa kokeilen uutta vaihtoehtoista hotellia Omonialla vaikka tiedän sen alueen huonon maineen.
Nyt aamulla on pilvistä ja tyyntä sekä poutaa toistaiseksi.
Pientä sadetta saatiin hetken kuluttua sittenkin  taas ja aamiaiselle menimmekin ihan hotellin naapuriin, kahvilaan. Musiikki tuli radiosta ja soi turhan kovaa. Isäntä loihti hyvät annokset ja puristi tuoreet appelsinimehut. Hinta 9 €.
Kahvila oli suuri ja moderni sisustukseltaan. Näin pyhäpäivänä sinne selvästi alkoi saapua kirkkokansaa pyhäpuvuissaan. Muistuu mieleen, miten lapsuudessani Suomessakin pyhä erottui selvästi arjesta. Enää meillä ei ole niin ja se on vähän surullista.
Niistä konserttilippujen hinnan palautuksista sain sähköpostissa ilmoituksen, kaikki kreikaksi. Ymmärsin suurin piirtein ja Milla vielä paremmin. Asia nyt selvä, rahat tulevat tililleni.
Saimme pitää huoneen klo 14 asti.
Metrolla menimme yhden välin Pireukseen, jossa ostimme lentokonetuolit laivamatkalle a' 5 €.
Satoi taas vähän ja menimme tuttuun tavernaan. Se on kylläkin ouzeria!

Se oli kyllä nappivalinta. Söimme lautaset tyhjiksi!

Horiatiki ja fava 2:lle
Bekri meze minulle
Grillattua oktopusta Millalle.
Laivalle pääsimme sisään hyvissä ajoin ja matka alkoi vihdoin klo 17.30. Onhan tässä istumista, kun perillä olemme klo 03.00, mutta onneksi pääsee liikkeelle tässä laivassa.
Olipa hyvä, että ostimme nojatuolipaikat  kun laiva tuli melko täyteen. Kahvilassa näytti ettei ole yhtään tyhjää tuolia.
Pistorasiaa etsin kauan jotta sain tablettia vähän ladata välillä. Puhelimien lataamiseen oli Vodafonen jonkinlainen kaappi, josta en ymmärtänyt mitään.
Syroksen satamassa oli sadetta, tuulta ja kylmää. Paroksen kohdalla en käynyt ulkona. Naxoksen satamassa oli ihan tyyntä ja ilma tuntui lämpimältä. Sieltä lähdimme klo 00.10. Suomalainen lapsiperhe jäi sinne.
Nyt on jo maanantai, uusi viikko ja uusi kuukausi. Kali evdomada! Kalo  mina!
Hyvin tätä istumista olemme jaksaneet. Nyt olisi niin vähän matkustajia jäljellä, että voisi löytyä jo jokin sohvakin loikoilemiseen.