tiistai 1. lokakuuta 2019

1.10. tiistai Serifos ( illaksi Parokselle)

Kalimera ja kalo mina!
He odottivat jo!
Tällainen on terassini. Pöydällä tietenkin Kreikan lippuni, uusi kenkä ja kissojen maitoa. Huoneesta ei olle nyt kuvia. Yleensä otan kuvan heti perille tullessani uuteen paikkaan. Nyt kuitenkin ne vehkeet temppuilivat.
Tuon keltaisen auton kohdalla on kotimme.
Tämä mäki ei ihmeekseni ollut raskas kun laukkujen kanssa tulimme.

Tänään lähdemme klo 17.45  Parokselle. Ihastuin eiliseen uimarantaan ja siksi olisin täällä pitempäänkin kyllä viihtynyt. Oli myös kiva löytää kivoja kauppoja kun  rantakadulla sellaisia ei ollutkaan, tavernoita ja baareja vain paljon ja pari supermarkettia ja leipomo.
Nyt aamulla pakkasin tavarani laukkuun ja kun vihdoin sain vehkeet ladattua, siirsin kuvia ja kirjoittelin reissustamme.
Milla lähti jo aamu-uinnilleen. Nämä kuvat ovat hänen eiliseltä aamu-uinniltaan:

Aamulla kävimme postissa ja leipomosta ostin piirakan aamiaiseksi.
Saimme pitää huoneessa laukut iltapäivään asti ja menimme päiväksi rannalle taas. Lämmintä on ollut 27 - 29 astetta päivisin ja yöllä 20.
Alexandria Vasilis-tavernassa taas lounaalla. Gemista ja spagetti bolognese sekä horiatiki.
Hyvissä ajoin sitten lähdimme rannalta.
 Maksoimme 60 € / huone majoituksesta. Nuori emäntä oli jo tekemässä koko talon siivousta. Vesiletkulla  vaan huuhtoi kaikki paikat, en tiedä, käyttikö painepesuria. Kuitenkin talo suljetaan nyt talveksi. Jäimme miettimään, ehtivätkö paikat edes kuivua enää ja eivätkö tuollaisella tyylillä huoneet homehdu!
Milla tutki netistä, missä laivamme kulki ja se oli 30 min myöhässä lähtenyt Sifnokselta. Nopeasti kuitenkin otti viivytyksen kiinni ja tuli  meidät, n. 20 henkilöä hakemaan. Serifokselle tuli vain 2 matkustajaa. Matka Parokselle kesti 2 tuntia.

Ulkokannella tuulessa  tuli jo vähän vilukin shortseissa ja ohuessa paidassa.
Perillä Parikiassa oli tyyntä ja lämmin ilta. Stella-kotimme on tutussa paikassa Paros-hotellin vieressä.  Se on ihan kelvollinen, mutta kaksine avaimineen vanhoine  vaatekaappeineen ja kuluneine ovineen melkoisen vanhanaikainen. Meillä on terassit maan tasalla ja näkymä ison pihan ja tien  yli merelle. Hyvin tämä minulle kelpaa.

Lähdimme läheisiin paikkoihin tukeaksemme myös näitä sataman ulkopuolisia yrityksiä.
Ensin kylmät Fixit yhdessä tavernassa ja sitten menimme kalaravintolaan. Milla sai hyviä ja edullisia mustekalalonkeroita ja hortaa,  minä juustopalleroita. Nyt  ovaf horta-annokset 2 viimeisenä kertana maistuneet paremmilta kuin ennen. Ehkä minäkin joskus tilaan ihan oman annoksen.
Stellan ulko-ovi on öisin lukossa ja aukeaa vain avaimella. Ehkä vähän riski systeemi tulipalojen suhteen. Tuskin olisi Suomessa luvallista (?)