sunnuntai 13. kesäkuuta 2021

13.6. sunnuntai, viimeinen päivä Fournilla

Olen ollut hereillä klo 04 alkaen. Ei vaan nukuta eikä sänkykään ole mukava.

Sain viestin, että korttini sulkemisen takia One Drive-tilini suljetaan ja maksu on hylätty. Mitähän muita sulkemisia on tulossa? Onneksi lentolippu kotiin on maksettu ja kyyti Helsiki-Vantaalta Turkuun on hoidettu.

Nyt tässä joutessani maksoin puuttuvan maksun ruumaan menevästä laukustani. Aegeanin etupisteillä se hoitui, euroina 23 kg olisi maksanut 40 €.

Kaikenlaista säätämistä ja pohtimista ja tarkistelua on kyllä tämä reissu sisällään pitänyt! Vielä ovat kesken koronatestien varaukset. Niitä olemme kyllä selvitelleet, mutta asiat ehtivät vielä muuttua ennen kotimatkaa.

Aamiaisen söimme samassa paikassa kuin eilen. Milla otti ison jogurtin ja minä kinkkujuustopiirakan.

Kävimme maksamassa yöpymiset yht. 180 €. Emme olleet huomanneet respan sijaitsevan alakerrassa. Emäntää ei ole tulomme jälkeen kertaakaan näkynyt ja kuitenkin ohjeissa huoneen seinällä lukee, että huoneet pitää heti tullessa maksaa.

Kävimme myös ostamassa huomiseksi laivaliput Lipsille. Nopea alus lähtee klo 9.05 ja on  perillä n. 2 tunnissa. Lipun hinta 17,50 €. Enää ei tarvitse täyttää papereita koronaan liittyen.

Tänään lähdimme kolmannelle uimarannalle. Sen nimi on Psili Ammos.

Siellä ei ole mitään palveluita. Lähdimme jo ennen klo 14 pois,  kun alkoi tuulla niin, että hiekkaa lensi ympäriinsä. Oli ehkä viimeinen uinti pitkään aikaan ,kun Lipsille on luvattu sateita.

Tältä rannalta oli kiivettävänä paljon lyhyemmät portaat kuin Kampin rannalta. Hyvä niin.

Taas oli jo nälkä. Jäimme lounaalle Nikos-tavernaan.

2 Fixiä, briam, leivät ja Millan kala. Hinta 25,50 €. Kala maksoi paljon mielestäni, ehkä 12 €! Itse en kalaa syö. Nyt päivällä tavernassa oli melko paljon kreikkaa puhuvia asiakkaita. Nyt tuli jo emännälle niin kiire, että hän tilasi asiakkaan kahvit naapurikahvilasta, siitä aamiaispaikastamme.

Tänään ohjelmassa pakkaamista ja pyykkäämistä ehkä.

Voimme tutkia tarkemmin myös seuraavia kotejamme eri saarilla.

Ei se nyt olekaan helppoa kun tarjontaa on vähän pienellä saarella kuten Agathonissi.