sunnuntai 20. kesäkuuta 2021

20.6. Leroksella sunnuntai

Milla kävi tapansa mukaan taas jo klo 8 aamu-uinnilla.

Lähdemme bussilla Alindaan muutamaksi tunniksi. Saimme talon tyttäreltä bussiaikataulun jo eilen.

Uskoimme bussin tulevan Platanoksen pysäkille klo 10.30. Ei tullut, nyt on sunnuntai ja  huomenna helluntai. Kun kauan olimme jo odottaneet, kysyin kioskista, kulkeeko bussi lainkaan sunnuntaisin. Ei kulje joten otimme taksin 6 € Alindaan.
Milla oli lukenut kehuja To Steki-tavernasta siellä. Ajoimme siihen asti. Janottikin jo, joten menimme Alea Hotellin rantabaariin, missä juoman hintaan kuuluu varjo ja peti.

Uimme siinä ehkä runsaan tunnin ajan.
Sitten jo alkoivatkin tavernat täyttyä sunnuntaiseen kreikkalaiseen tapaan. Näimme To Stekissäkin jo tarjoilijan rannan pöydissä liikkuvan joten lähdimme sinne.
Ruokalistaa ei nähty, mutta isäntä luetteli, mitä on tarjolla. En syö kalaa joten liharuoasta hän kysyi, haluanko pienen vai ison annoksen. Pienen halusin ja kuulin saavani esim. munakoisoa tomaattikastikkeessa pekoniin käärittynä ja juustolla kuorrutettuna. Sen halusin!

Ruoka oli ihan taivaallisen hyvää! Hinta 6,80 €.

Salaatti tuotiin ilman oliiviöljyä. Sitä voi kaataa itse. Tiedän ihmisiä, jotka eivät voi sietää oliiviöljyä joten heille tämä olisi ollut oiva paikka. Viivyimme pöydässä pitkään ja vähän vielä uimme ja huilailimme rannalla.
Soitin taksikuskin antamaan numeroon ja auto luvattiin 4 minuutissa. Pian tuli soitto puhelimeeni, missä sanottiin sen auton numero, joka meidät 5 minuutin kuluttua hakee. Ei hakenut! Kyllä oli harmittavaa odottaa määrättyä taksia kauan kun toisia takseja ajoi ohi! Lopulta auto tuli ja ajoi kivasti ohi Agia Marinan ja Platanoksen ja Schildtin talon kohdilta alas Panteliin johtavalle tielle ja meidän portillemme.
Illan pimetessä menimme Pantelin  tuttuun tavernaan. Asiakkaita olikin nyt paljon. Minä en halunnut paljoakaan syödä. Ei ongelmia sen suhteen. Sitten halusin jo minäkin huoneeseen blogipuuhiini.
Jo alkuillan aikana Milla oli ehtinyt selvittää vaikka mitkä laivojen aikataulut ja mahdolliset seuraavat "kodit" sekä koronatestit yms. Minä olin vain huilaillut ja täyttänyt tätä blogiani.
Nyt nukkumaan. Kali nihta!

Äsken kirjoitin pitkät pätkät laivaretkestä ja kaikki teksti hävisi. Harmittaa!