maanantai 21. kesäkuuta 2021

Maanantai 21.6. Leros

Kalimera, nyt viimeinen päivä Leroksella. Tänään on pyhäpäivä. Leipomo ja supermarket ovat auki, apteekki kiinni.

Milla oli jo aamulla uimassa. Lähdimme aamiaiselle pappakahvilaan. On kuuma päivä eikä ainakaan kuumaa kahvia tehnyt mieleni. Otimme appelsiinimehut ja leivät.

Siinä tuulessa oli kiva viipyä. Bussikin kulki ohi vaikka on pyhä.

Olemme löytäneet helpomman reitin hotellin ja Platanoksen välille. Se on meidän Kirkkotie.

Autoja ei siellä paljoa kulje ja portaat ovat siedettävät ja varjoakin riittää.

Panteli Beach-hotellin rantaan menimme tänään.

Milla osti putiikista kauniin ja pehmeän kreikkalaisen hamam-pyyhkeen 30 €.

Oli kyllä tukahduttavan kuuma ja varjo oli tarpeen!

Musiikki Sorocco-baarissa hotelli Panteli Beachin edessä oli amerikkalaista  en tykännyt. Olimme juuri oikeaan aikaan lähdössä pois ja Zorbas-tavernaan, kun laittoivat lisää volyymia siihen musiikkiin!

Zorbas on tuttu taverna entisiltä reissuilta eikä se ollut pettymys nytkään. Tarjoilija arveli meitä suomalaisiksi. Valitsimme horiatikin, favan ja chioslaista haloumin tapaista juustoa nimeltä Mastelo. Juomaksi talon valkoviiniä.

Leiväksi tuotiin suoraan uunista sämpylät ja niiden levitteeksi valkosipulivoita. Hyvää!

Fava ei ollut niin hyvää kuin El Grecossa.

Googletin sanan Mastelo. Paljon tietoa ja kuvia näkyi. Aion yrittää löytää sitä viimeistään Ateenan lentokentältä.

Zorbas on kiva taverna.

Illalla vielä tavernassa nimeltä To Pyrofani.Kuumuudessa ei ollut nälkä joten omaa lämmintä ruokaa en tilannut. Millan horta, villivihannes oli ihan syötävää. Vielä itse en ole niistä innostunut.
Koko reissun aikana en ole televisiota avannut kertaakaan. Nyt n. klo 22 oli menossa jalkapalloa. Viestittelin kavereille ja olisin tarkistanut, miten myöhään peli jatkui, mutta en löytänyt kaukosäädintä. Ei siis televisiota minulle. Saapa nähdä, miten viihdymme seuraavalla saarella. Hih!