perjantai 18. kesäkuuta 2021

18.6. perjantai

Tänään halusimme shoppailemaan. Kävelimme Agia Marinaan ja söimme aamiaisen sataman vieressä kahvilassa. Sämpylää, toastia, appelsiinimehua ja kahvit. Siinä oli mukavaa istuskella ihmisiä katsellen.

Klo 11 oli retkilaiva lähdössä. Kokopäivämeriretki 30 €. Jäimme miettimään, menisimmekö retkelle sunnuntaina ja näkisimme Arkin. Se on vielä näkemättä saarista. Huomenna ajattelimme mennä Alindaan uimaretkelle.

Kiertelimme vaateputiikeissa yms. Milla osti rantapaidan, kevyet

pitkät housut ja rantakassin. Laadukkaita kesäisiä vaatteita 50 €. Tätä kuosia on se paita

Aurinko paahtoi kuumasti. Löysimme turvallisemman tien ylös Platanoksen aukiolle kuin päätie vilkkaine liikenteineen. Usein vaan pitää arvailla, onko uusi reitti umpikuja vai ei. Helteessä mäkiä kiipeillessä se ei ole kivaa!

Aamulla klo 9: n jälkeen näimme bussin Platanoksessa, ajoi varmaan Lakkiin. Aikataulusta ei täällä oikein saa selvää, mutta ilmeisesti vuoroja on 4 päivässä.

Saimme hotellin emännältä bussiaikataulun myöhemmin.

Supermarketin kautta sitten hetkeksi huoneisiin ja sitten Pantelin rannalle uimaan. Siellä on vain 1 varjoa antava puu. Siksi päätimme ottaa varjon ja 2 petiä hampurilaisbaarin kohdalta. Ne olivat ilmaisia kun osti sieltä jotain. Me ostimme 4 Fixiä, horiatikin ja vesipullon. Aurinko oli nyt niin polttava, että pysyttelimme varjossa. Pikkukivinen rantahiekkakin poltti jalkapohjia. Huh!

Matkalla rantaan illalla tervehtivät nämä meitä

Valitsimme taverna Psaropoulan. Katkarapuspagetti ja moussaka.

Tekstiä valokuvista väärässä kohdassa:
Nyt on hankaluutena tätä klo 17.30 kirjoittaessani, että puhelimella ottamani valokuvat eivät ole vieläkään siirtyneet tabletin kuviin.

Sen pankkikortin menetys aiheuttaa huomisesta alkaen ongelmia one driven kanssa (valokuvien pito pilvessä). Siksi yritin tyhjentää nyt Lipsin ja Samoksen kuvat esim. Kuvat.fi-sivustolleni ( odysseus3.kuvat.fi) jotta saisin poistettua ne kohdasta kuvat. En tiedä, tulivatko ne sinne sivustolle, vaikeaa taas  näiden tekniikoiden  kanssa!