maanantai 28. kesäkuuta 2021

Maanantai 28.6. Lipsiltä Kosille

Haikealta tuntuu lähteä Lipsiltä. Isäntä kuljetti meidät ja laukut satamaan. Aamukahvit sataman kahvilassa.

Tuttu laiva lähti ajallaan klo 11. Ajettiin Kalymnoksen kautta.
Onpa hyvä, että muutimme matkasuunnitelmia. Kalymnos näytti niin tylyltä ja suurelta.
Sinne oli paljon menijöitä.

Kosille tultiin klo 13. Satamassa ei näkynyt yhtään taksia. Meillä olikin tarkoitus pikkuhiljaa kävellä bussiasemalle ja poiketa  gyrospitalla. Kauppahallin lähelle menimme gyros-paikkaan. Olipa hyvää!

Meillä oli hyvin aikaa kävellä ja katsella kaupunkia kun bussiasema oli tuttu. Kuuma tosin tuli.
Masticharin bussi oli jo valmiina bussiasemalla. Kyyti maksoi 3,20 €. Matka kesti n. 30min.

Majapaikkaamme johtava kuja oli paikoitellen  remontissa ja helteessä laukun vetäminen oli hikistä puuhaa! Talossa ei ole hissiä. Kannoimme vasta myöhemmin kaksin laukkuni ylös, ensin piti päästä kylmään suihkuun!
Andreas apartments näyttää tältä:

Kiva pikkuinen keittiö.

Parveke on kolmella sivulla. Kiva, voi etsiä vilpoisimman.

Eipä sen suihkun viilennysvaikutus kauaa kestänyt kun taas oli niin kuuma!
Uimaan siis!
Aallot olivat korkeita. Kaislaa tms. tuli aaltojen mukana eikä uinti ollut kivaa. Ranta oli laajentunut sitten viime näkemän. Oli kuitenkin toista viihtyisyydessä kuin Kosin kaupungin pitkät petirivit!
Lähdimme pois, läheiseen baariin. Siellä taas musiikki oli amerikkalaista eikä sekään niin kivaa. Huurteiset kuitenkin maistuivat.

Suurin syy valita tämä kylä on Perinteinen Taverna.
Sen vihannekset , kasvikset jne. kasvatetaan omassa puutarhassa. Päivän ruoat esitellään halutessasi keittiössä, eli näet, mitä lämmintä ruokaa kulloinkin on tarjolla. Milla otti lihattoman moussakan ja sen kanssa taramosalataa. Minä otin lammasjuvetsin.
Tarjoilu on oikein lämminhenkistä. Taitavat olla talon tyttöjä molemmat.
Tavernaa on paljon netissä kehuttu.

Kuumuus vaivasi vielä huoneessakin. 1 hyttynen inisi ja otin Zyrtec-tabletin. Herätys oli klo 3.45. Lasten äänet kuuluivat pitkään vielä klo 22.30 jälkeen, vähän jännitti, saanko yhtään nukutuksi.