torstai 10. kesäkuuta 2021

Torstai 10.6.2021 Kokkari

Aamulla jo pelkäsin päivän menevän pilalle kun oli niin väsynyt olo. Suihku kuitenkin auttoi ja lähdimme reippaasti liikkeelle.

Päätimme mennä aamiaiselle vaikka jo aamukahvit olikin huoneissamme juotu. Menimme läheiseen urheilubaariin. Ennen emme ole sellaiseen poikenneet. Special-breakfastini maksoi 9 €. Kallis se oli. No, nälkä kyllä lähti.

Sitten olimme menossa apteekkiin. Korresin aurinkovoiteet ainakin ostolistalla.

Päätin nostaa automaatista rahaa hotellin maksamista varten. Työnsin korttini koneeseen. Ruudussa livahti englantilainen teksti, että sorry, mutta tämä automaatti ei toimi t.m.s. Sitten se kone söi korttini! Vieressä oli paikallisia herroja, jotka tulivat apuun. Yksi heistä soitti tarjolla olevaan numeroon. Vasta joskus päivien päästä tulee apu Ateenasta! Aivan karmea tilanne! Olin ihan epätoivoinen. Mikään sen rakkineen  näppäin ei antanut korttiani takaisin. Asiaa puitiin ainakin tunti viereisessä gyrospaikassa. Lopulta soitin Suomeen ja korttini suljettiin, muuta ei voinut tehdä. Onneksi Milla pystyy nyt auttamaan rahallisesti minua. Lomamme jatkukoon!

Uusi kortti odottaa kotona kun palaan täältä.

Asia painoi mieltäni kauan. Olo helpottui vasta uimarannalla. Oli kuitenkin niin tuulista, että en edes kastautunut meressä. Nyt käytimme myös rantapetejä , hinta 3 €/peti. Onneksi uimarantapäiviä on vielä monta tulossa.

Huoneissamme lepäilimme,pakkasimme laukkuja ja Milla kävi monta kertaa etsimässä henkilökuntaa jotta voisi maksaa majoituksemme. Ei löytynyt ketään eikä meillä ollut puhelinnumeroakaan. Lopulta kirjoitin isännälle sähköpostin. Vastaus oli sitten tullut klo 22.45 jolloin olimme jo nukkumassa.

Parvekenäkymiä.

Klo 19 saimme toiseen asiaan vastauksen. Täällä on tänään  lakko ja oli epävarmaa,kulkeeko laivamme Fournille.  Sen lähtöaika oli klo 19 Kavalasta ja netistä näkyi, että se on lähtenyt merelle. Hyvä, yksi murhe vähemmän! Nyt voimme lähteä sitten syömään.

Menimme vaatimattoman näköiseen tavernaan tutulla aukiolla. Luulimme, että siellä ei ole kalaruokia tarjolla ja Millan valinta olisi siinä tapauksessa ollut kasvisruoka briam. Kalaa kuitenkin löytyi. Minä päädyin kesäkurpitsapyöryköihin. Niitä tuli suuri määrä enkä yhtään pitänyt niistä. Söin sitten vain vähän niitä ja paljon salaattia.

Perillä pihassa tapasimme emännän ja saimme asiat hoidetuiksi. Sitten nopeasti nukkumaan, taksi hakee meidät aamulla ja vie 9 kilometrin päähän Vathyn satamaan.