torstai 24. kesäkuuta 2021

Torstai 24.6. Agathonissilta takaisin Lipsille

Kalimera! Aamiaiseksi taas munakas tässä paikassa. Milla otti jogurttia hunajalla.

Pihassa on paljon kukkia. Laukku oli helppo pakata kun en ollut levitellyt tavaroita ympäriinsä. Emäntä tuli sovitusti klo 12 ja saimme maksaa yöpymiset. Hän sanoi, että laukut tuodaan satamaan. Laivan lähtöaika oli klo 14.40.

Minäkin halusin nähdä sen rannan, millä Milla kävi.

Rannan nimi on Paralia Spilias, Luolaranta. Kuvassa näkyy luola ja kivoja kivisiä penkkejä.
Tässä näkyy se 1 €:n laiva, jolla menemme Lipsille.

Matka rannalle ei ollut pitkä. Ehdimme uimaan melko kauan. Tuolla tiellä ei ollut nyt kulkijoita joten kävelin märässä uimapuvussa jotta ei taas heti tule liian kuuma ja vaatteet pysyvät kuivina.

Ja taas oli nälkä. Voulan tavernassa mustekalaa, lihapullat ja ranskalaisia.
Laivan lähtöön oli vielä paljon aikaa.
Jäimme Ouzeriaan, missä kävimme heti tänne tullessa ja joimme valkoviiniä.

Nyt isäntä itse toi mezet pöytään. Tällaista olin silloin tullessakin odottanut pöytään ja ymmärrän, että ouzeriaan nämä kuuluvat. Ehkä nuoremmat eivät näistä välitä ja tuovat perunalastuja tai suolapähkinöitä.

Paikka oli kauniisti sisustettu.
Satamaan tosiaan laukkuni tuotiin, mutta jollakin mopolla vanha  mies sen kuljetti. Millan laukkukin oli jo tuotu.
Laivassa oli kova komento maskeista eikä  henkilökunta ollut niin mukavaa kuin Dodekanisos Seawaysin laivoissa.
Norjalaiset naapurimme tulivat samalla laivalla ja hekin olivat varanneet yöpymisensä Michalis Studios- nimisestä paikasta. Isäntä kuljetti laukut ja me 2 saimme autokyydin kuorma-autossa.
Paikka on aivan täydellinen meidän makuumme: jääkaapissa iso vesipullo, parvekkeet 2 suuntaan, aurinkokatokset toisella parvekkeella eli käytävällä, josta ovet huoneisiin, silitysrauta ja -lauta, pyykkinarut ja -pojat, suuret kylpypyyhkeet, ilmastointi, suihkuverho ja suihkussa liukastumisen estävä matto, hiustenkuivaaja, puutarhakalusteet kummallakin parvekkeella, tiskaustarvikkeet ( sieni , tiskiaine, puhtaat tiskirätit samalla tavalla muovipussissa kuin pyyhkeetkin), monta kattilaa ja paistinpannu, tyylikkäät astiat, paljon ruokailuvälineitä, paistinlasta, teräviä veitsiä, iso sihti,mausteita, paljon henkareita, 2 isoa pesuvatia). Vain veden- ja kahvinkeitin puuttuvat. Sähkölevyjä on 2 ja liesituuletin niiden yläpuolella. Jätehuolto on täällä esimerkillistä. Huoneessa on poljettavia roskiksia 5 kpl eri jätteille. Ohjeet lajitteluun myös:

Huoneen hinta ei ole korkeampi kuin esim. Calypsossa.

Illalla söimme Pefko-nimisessä ravintolassa, joka oli Millalle ennestään tuttu ja jota on paljon kehuttu. Otin kuitenkin munakoisoruokani mukaan, kun ei ollut iso nälkä enää kaiken syömisen ja juomisen jälkeen.