tiistai 18. kesäkuuta 2024

18.6. Lerokselle takaisin

Ihanaa. Leros on nyt lempisaareni. Busseilla ja takseilla liikun , putiikkeja kivasti Agia Marinassa, pita gyrosta saan ainakin 2 paikasta hotellini läheltä. Uuteen hotelliin Pantelissa menen tänään myöhään illalla. Tosin vastausta tuloaikaviesteiheni ei taaskaan ole tullut! Tuskin taivasalle yöksi kuitenkaan jään.

Lipsin Kalypso-hotellin yöt maksoimme korteilla ja vanhan emännän taidot maksulaitteilla olivat kehnot. Hotelli on ehkä halvin täällä, nyt olin siellä 3. kertaa. Remonttia on tehty ja nyt on siivous kiitettävää. Vierasta kieltä siivoojat puhuvat ja pomo kreikkaa. Siivoojia asui myös hotellihuoneessa lähelläni. Kovaääninen puhuminen, ehkä chattiin jatkui iltaisin x 2 häiritsevästi klo 23 asti. Kerran miesääni jo tuli komentamaan.

Klo 11 oli Millan huone valmiina sataman Galini- hotellissa. Siirryimme sinne ja jätin matkalaukkuni portaisiin. Hyvältä näyttää kaikki hotellissa.

Portaita oli kahdet ja laukkuni jätin puoliväliin:

Keksimme, että myös toista helpompaa kautta voi kulkea varsinkin matkatavaroiden kanssa, kun ylemmältä tieltä on kulku hotelliin.

Parvekenäkymiä:

Keittiön osuus huoneessa on myös oikein hyvä.

Portaita kadulta on kyllä paljon, mutta kaide kyllä auttaa, kun painavaa laukkua ylös kadulta kuljettaa.

Lähdimme kylän rantaan ja siellä söimme Afroditessa tutut annokset pita gyros ja ranskikset pekonilla ja cheddarilla. Nyt tuo perunaruoka ei ollut niin hyvää kuin viimeksi. Kastike puuttui ja juusto oli kuivana raasteena perunoiden päällä.

Ruokalevolle rantaan seuraavaksi. Milla on ollut sairaana ja lähti aikaisemmin rannalta pois. Minä otin vielä viimeisen kuvan klo 17 tästä rannasta:

Kun tulin rannalta, lähdimme tuttuun supermarkettiin. Voi, mitkä jonot ja lisää ihmisiä tuli koko ajan. Ilmastointi onneksi pelaa, mutta yksi kassa on liian vähän kun on noin suuri ruuhka.

Emme aikoneet mennä mihinkään baariin tms. ennen kuin oli lähtöni  satamaan. Millan isolla parvekkeella join supermarketin Alfa- olutta a 1,10 € odotusaikana .

Iso vanha laiva Nisos Kalymnos oli nyt melkein ajallaan, kun voi olla suuriakin myöhästymisiä.

Auringonlaskun jälkeen pimeys tulee täällä todella nopeasti.

Satama on nyt Lakki. Sieltä aion taksilla päästä hotelliin Pantelissa. Kivaa!

No, myöhässä olimme aikataulusta ja respa menee klo 22 kiinni! Arvasin näin käyvänkin!

Pääsin taksiin mukaan, kun norkoilin yhden lähtevän auton luona.  Kreikkalainen mies vietiin ensin Platanoksen kujalle koulun lähelle, sitten oli minun vuoroni hotellini eteen. Maksoi 10 €. Italiaa ja kreikkaa puhuvaa rouva jatkoi Alindaan, missä on paljon majapaikkoja, mutta en sinne halua asumaan.

Kun olin kadulla hotellin edessä kello oli 22.05 ja puhelimeni soi. Sain ohjeet mennä portaat ylös, huoneeni on nro 1 ja avain on ovessa. Pääsin siis ihan huoneeseen eikä rannalle tarvinnut majoittua! Puhelimessa puhuin sekaisin englantia ja kreikkaa. Kiukkuni Booking comin palvelua hohtaan ilmeni äänestäni ja naisääni sanoi kaiken olevan hyvin ja hän on puhelun päässä jos apua tarvitsen.

Vielä halusin käydä ihmisten ilmoilla ja menin Millan suosittelemaan ja minullekin tuttuun paikkaan Τζουμα. Täällä on kivaa kreikkalaista nykymusiikkia ja se ei soi liian kovaa.

Nyt olen niin tyytyväinen!

Huoneestani en kuvia ottanut vielä. Siistiltä näytti, mutta jääkaapin johto oli irti seinästä. Parvekkeeni on katua päin, kivaa katsella ihmisiä.

Jatkan huomenna. Nyt kalinihta.