perjantai 7. kesäkuuta 2024

7.6. perjantai Lipsillä

Aamu näyttää tuuliselta. Tämä kuva on eilisillalta.

Milla lähti uimaan jo klo 9. Saa nähdä, millaista nyt on lähimmällä uimarannalla. Jo eilen siellä maan tasalla tuuli pöllytti hiekkaa melko paljon. Ehkä pikkukivinen ranta olisi tuulisena päivänä mukavampi? Niitä kyllä täällä riittää kauempana. Liikunnalliset kävelevät pitkiä matkoja rannoille, mutta minä en! Taksi on ihan edullinen vaihtoehto.

Aamiaiseksi hain leipomosta juustokinkkupiirakan ja jäin puistoon sitä vähän syömään. Isot sadepisarat yllättivät ja siirryin puiden alle suojaan.
Etsin rullalankaa kauan supermarketin hyllyiltä ja lopulta löysinkin. Halusin lyhentää kulahtaneen uimapukuni olkaimet, kun ne valuivat olalta jatkuvasti. Ompeluun ja neulojen etsimiseen sekä langan pujottamiseen meni tuhottomasti aikaa.No ensiapu tuli valmiiksi ja vasta klo 12: n jälkeen olin lähdössä rantaan. Rantapyyhe vielä...Joo, koko pyykkiteline oli lentänyt parvekkeelta alas kahvilan katolle ja pyyhkeet sekä Kreikan lippuni myös. Menin kertomaan siitä respaan ja lähdin uimaan.
Kylän ranta on ihan  kiva ja siellä on Afrodite-kahvila, mistä saa hyvännäköistä pitagyrosta myös. Hyvä!

Olimme rannalla n. klo 16 asti , kävimme Afroditesssa ja paikalle tuli myös vihanneskauppias myyntiautoineen.
Parvekkeelleni oli nostettu pyykkiteline takaisin, mutta käänsin sen niin, ettei se putoa tuulessa kuin parvekkeelle päin.
Kreikan lipulle piti löytää uusi teline. Tottakai sen tein ihan itse:
1. kuva on rajattu versio.Siinä näkyy myös Asprakis-ouzerian pöytiä.

2. kuva näyttää todellisuuden. Hih! Ainahan tuo lippu pitää olla, se tarkoittaa, että nyt olen kotiutunut! Niin, ja konstit on monet...
Illalla menimme vielä lähimpään Sofoklis- Ouzeriaan. Siellä tuttu paikallinen jo odotti juttuseuraamme. Harmittavan vähän osasin kiireessä kreikkaa. Ouzerian mezet olivat hyviä ja lopulta tyhjensin nuo kaikki pikkulautaset!

Jatkoimme viereiseen ouzeriaan. Siellä pyysin tomaattipyöryköitä, mutta nyt ne eivät olleet entisen veroisia. Ehkä ei ollut enää yhtään nälkäkään.
Kaikki syöminen täällä kuumuudessa on ollut heikkoa nyt. Heikon olon takia olen nyt oppinut kantamaan jotain Fantan tapaista tai vettä mukanani.
Olikin ihan turhaa väkisin vääntää jotain tomaattipyöryköitä, kun juuri olin ahminut 3 hengen mezet! Lähdinkin  pian pois pöydästä, kun huomasin, etten ymmärrä/tule ymmärretyksi huonolla englannillani ja huonolla kreikalla, eikä huumorintajukaan kohtaa. Oli parempi lähteä hotelliin kuin yrittää selittää, mitä tarkoitin puheillani. Niin sitten  ehdin vielä tehdä päivän puuttuvat kreikanharjoituksetkin.