maanantai 24. kesäkuuta 2024

Maanantai 24.6. Kosille 1 yöksi

Tämä päivä katosi kuvineen päivineen enkä osaa korjata. Tein uudelleen!

25.6. Lennolla kirjoitin tämän wordillä:
Eilen en nähnyt enää isäntää maksaakseni 385 € yöpymiseni. Piti pyytää häntä soittamaan minulle taksi klo 9.30:ksi koska Milla ja ystävä juuri joutuivat tosi kauan odottamaan autoa ja myöhästyivät jostain tapaamisesta. Nyt aamulla isäntä oli paikalla, mutta korttimaksu ei käynyt ”kun laitteet eivät toimi.”
”Ei sopinut” myöskään maksaminen pankkitilille, vain käteinen! Noin paljon sitä minulla ei ollut enkä rannan kalliimpaa ja minulle vierasta  pankkiautomaattia halua käyttää. Piti päästä ylös Platanokseen tutulle laitteelle. Isäntä tarjosi kyytiä skootterin kyydissä muka! Ei siitä mitään tullut. Yritin kyllä kiivetä satulaan, en pystynyt. Kävely olisi vienyt kuumuudessa liikaa aikaa minulta. Taksi apuun! Isäntä soitti ja kuulin, kun kuski lupasi tulla 5 minuutissa. Ei, ainakin 15 minuuttia meni. Näin, että taksiasemalla  oli 6 odottajaa ja kysyin kuskilta, miksi takseja ei ole. Vastaus oli, että nyt on kesä ja  ihmisiä on paljon. Sanoin illalla nähneeni 5 autoa samaan aikaan asemalla.Tarkoitus oli käydä automaatilla ja tulla takaisin, ottaa matkalaukku ja mennä klo 9.30: ksi alas taksiasemalle, missä Milla odottaa.

Nostin rahat ongelmitta, mutta hotellilla taksikuski sanoi, että tämä matka  maksoi 15 €! Hinta on ollut 4 tai 5 € välillä Agia Marina – Panteli! Ihmettelin hintaa suureen ääneen. Isäntäkin tuli siihen kinastelemaan. Maksoin ”vain” 10 € . Sekin oli kyllä liikaa! Hotellin 385 € muka halpeni ja maksoin 380 €. Kuittia en saanut enkä edes pyytänyt koska halusin äkkiä päästä sieltä pois! Luulen, että isäntä antoi kuskille 5 €, en ole varma. Ainakin päätin, että enää en tätä hotellia käytä! Tähän hintaan oli kyllä paljon puutteita, esim. 2 naulaa törrötti  kampauspöydän istuimesta:

Ja se vessan lattiakaivo oli kamala, aina vettä tuli jostain sen uumenista lattialle. Sanomalehteä pidin sen vieressä ja aina se kastui. Hyi!

En mitään luksusta tarvitse, mutta kallista tämä kyllä oli! Esim. keittiön kattilakaapissa oli yksi kattila ja voileipägrilli, ei muuta. Tuon valkoisen tuolin toin parvekkeelta.

En ole tarkistamut, lukeeko Booking comissa, että vain käteinen käy. P.S. LUKEE KYLLÄ hotellin säännöissä!
Alamäkeä pitkin oli helppo painavan laukun kanssa päästä nopeasti sovittuun aikaan Millan tykö. Asemalle tuli sopivasti meille autokin. Entä, jos se olisi ollut se äskeinen kuski?!
Hinta satamaan oli nyt sama kuin ennenkin.
Sain nyt sillä uudella jäsenkortilla ostaa alehintaan laivalipun nimeä tavaamatta . Hyvä.
Mutta, se ei ollut hyvä, että ihmiset istuttivat siinä matkalaukkujaan sataman harvoilla  varjossa olevilla penkeillä! Tai, että matkalaukut olivat maassa istuimien edessä niin, että istumaan ei päässyt. Laukkujen omistajat näkivät kyllä ajatukseni eleistäni ja ilmeistäni! Taisin myös kysyä ” is your suitcase  sitting?” tai muuta simppeliä. Johan tuli tilaa ja heti sitä tarvittiin, kun Millla näki vanhuksen, jota talutettiin sinne varjoon.
Laivamatka oli kiva ulkokannella istuen. Kalymnoksella sataman baariin jäätiin n. tunniksi odottamaan seuraavaa venettä. Mahdolliset kaupat yms. ovat melko kaukana siitä, joten emme lähteneet edes hetkeksi. Oluet siinä otimme.
Kalymnoksen karua maisemaa.
Oli erilainen vene. Ihan kiva, kun saa olla ulkona matkan aikana.

Perillä Masticharissa menimme suoraan ja heti hotelliin. Se  ei ole ihan rannassa vaan suurimman supermarketin ja päätien  lähellä. Tuuli oli kiva vilvoittaja silläkin matkalla.Hotelli on tuttu entuudestaan, en vaan muista, miltä vuodelta. Meillä  oli keittiö ja makuuhuone, sänkyjä 4 kpl ja 2 pientä parveketta.

Klo 18 alkoi tarjoilu rannan lempitavernassani nimeltä Traditional restaurant.Siihen tähtäsimme. Milla kävi puoli neljän maissa  rannalla , mutta ei uinut suurten aaltojen takia. Hän poikkesi myös lähellä olevassa isossa supermarketissa, hämmästyi sen melko suurta valikoimaa  ja  tiesi sen olevan auki klo 21 asti.
Kuljimme  viimeisimmän hyvän hotellini ohi, ketään ei näkynyt ja näimme sen nyt myös meren puolelta. Hyvältä näytti edelleen.
Tavernassa oli tuttua henkilökuntaa aikaisemmilta vuosiltani täällä. Ruokalistan ulkopuolelta tarjolla  oli kanistifadoa,  moussakaa, pastitsoa ja niitä täytettyjä kesäkurpisankukkia, joita en ole koskaan maistanut.Nyt maistoin ja kukista tuli kiva vähän makea maku. Tykkäsin! 1. kuva.
Vihersalaatti
Kanistifado (rabbit)
Pastitsio

Nämä me näimme, kun tarjoilija ohjasi meidät keittiöön niitä katsomaan.

Vähitellen tuli tavernaan lisää asiakkaita, pieniä ryhmiäkin. Pari kissaakin siellä liikkui, mutta niitä ei syötetty.
Matkalla takaisin hotelliin sen sijaan Milla tarjosi niiden herkkua kissoille, joita näimme.Poikkesimme vielä supermarketissa ,ostin tuliaisiksi kreikkalaisia hedelmäkarkkeja.
Nukkumaan menimme aikaisin. Taksi hakee meidät klo 04.50.