sunnuntai 9. kesäkuuta 2024

Sunnuntai

Heräsin juuri ennen kuin kirkonkellot soivat 1. kierroksen. Kova oli meteli ja kello vasta ehkä 06.45.

Aamupalaksi haaleaa maitokahvia. Suppilosysteemi on hidas ja kahvi ehtii nopeasti jäähtyä. Kyllä kahvinkeitin vaan olisi tarpeellinen suomalaiselle mammaikäiselle! Keitettyjä munia, saganakin ja piirakanrippeitä söin. Kreikkalainen limsa on hyvää ja halpaa, joskin sokerillista. Λουξ-merkkistä.

Lähdimme kylän rantaan ja kun oli tuulessa kivaa kulkea, jatkoimme seuraavalle rannalle. Sen nimi on Kampos.

Poimin tien vierestä oreganoa. Kiva tuoksu.
Tässä on uudistettu hotelli, Lipsi Blue. Ei yhtään minua kiinnostava.

Tie vei alas rantaan. Puiden varjossa oli jo ihmisiä. Vanhempi pariskunta keräsi isoja kiviä. Heillä oli niskatyynyt mukana. He rakensivat itselleen selkätuet, joihin istuessa nojata. Selvästi Lipsi-faneja! Täällähän ei petejä vuokrailla.

Ranta oli kiva, vain paarmat vähän kiusasivat. Pyyhe ehti kastua, kun isot aallot  yllättivät, onneksi muut tavarat olivat kauempana vedestä.

Lähdimme gyrospitalle eiliseen paikkaan. Kylän rannassa oli lapsen synttärit tms. Paljon vieraita. Afroditessa  söimme nyt kanaversiot ja pyysin myös haarukan! Saimme aterimet. Paikka oli täynnä asiakkaita, mutta kovaääninen musiikki ei tuntunut niin kivalta. Tämä kahvilaravintola ja koko hotelli on ollut jonkin aikaa myytävänä.

Näimme myös laivaretkiä järjestävän Rena-hotellin emännän matkalla ja kysyimme, milloin retket alkavat. Hän kertoi olevan joitain koneongelmia joten ei vielä voida järjestää niitä. Harmi. No, onneksi edes vuosi sitten pääsimme mukaan. Se oli tällainen mainos ja sen toivomme nytkin näkevämme.

Ehkä teemme ostosretken Patmokselle jos ei Renan retki toteudu.

Illalla tapasimme tuttuja taas Ouzeriassa. Siellä oli tällainen meze. Meitä oli 4 , en tiedä, oliko tuo kaikille.

En lähtenyt muiden mukana ravintolaan edes oluelle/viinille. Olisi ollut selittelemistä, onko ravintolan ruoka mielestäni huonoa vai miksi ei minulle kelpaa. Parempi niin, että toiset menevät. Olivat eilenkin syöneet huippuhyvää sea food pastaa Pefko-ravintolassa.