tiistai 28. toukokuuta 2019

Tiistai 28.5.

Kalimera aurinkoisesta Ateenasta.
Nukuin hyvin ilman korvatulppia. Asunto on melkoisen mielenkiintoinen sekamelska, mutta puhdas. Kahvia on talon puolesta ja myös omasta takaa. Ilokseni löysin niitä pieniä Noynoy-maitoja ja eilisen leivän laitan mikroon. Juustoakin minulla on. Jääkaapissa on myös 3 vesipulloa vaikka kraanavesi onkin juomakelpoista. Pieniä voirasioitakin on jääkaapissa, voisi vaikka paistaisi munia. Ei vaan ole niitä munia...
Kävelyllä eilen huomasin kaupan ja sen nimi oli Maitokauppa, ihan totta. Tavallista supermarkettia ei ihan lähellä ole.
Hyvin tässä pärjäilen ja jo klo 14.30:n jälkeen tapaamme reissuystävän kanssa tutussa kahvilassa Plakalla.
On tässä ollut vähän puuhaa tuon Hotels comin kanssa. Nyt kävi juuri niin kuin on  pelättykin, että sekoan reissujeni kanssa, että mitä , missä ja milloin!
Tämä asunto on vain 2 yöksi varattu (27. - 29.5.) ja lento Alexandropouliin on 30.5. aamulla aikaisin. Pelästyin, että olen taivasalla yön ja äkkiä varasin Plakalta hotellia hintaan jotain 82 €. Kun kirjoitin toisen sähköpostini osoitteen, johon varauksen halusin, tulikin tieto, että ovat Hotels comilla kiireisiä ja huone ei ole varattavissa. Sitten varasin toisen, kalliimman n. 88 € ja taas tuli sama viesti. Sitten kun peruutin varausta, tuli tieto, että koko maksu veloitetaan minulta koska säännöt sanovat niin! Siis mitä!  Puhelin vastaa illalla vain englanniksi. Nyt olen tutkinut luottokorttini tapahtumia nähdäkseni, onko maksu otettu.  Kaiken huippu on kuitenkin, että reissuystäväni kertoi minun  varanneen kyseiseksi yöksi jo ajat sitten huoneen lähempää lentokenttää eli Rafinasta! En vaan sitä muistanut!
Pitäisikö sitä vaan pysyä kotona ja tehdä retkiä Naantaliin?
Tänään kuitenkin kierreltiin keskustassa.
Nuo vaalean liilana kukkivat puut ovat Ateenassa niin kauniita. Lykavittokselta voi nähdä kokonaisia katuja täynnä niitä!
joku vanha kirkko isomman takana.

Näillä pukineilla saa allit piiloon, en voi käyttää hihattomia vaatteita koskaan. Saapa nähdä, tuleeko tälle vasemman puoleiselle , jonka ostin, ikinä käyttöä.
Turisteja houkuttelivat tavernoiden isännät ja jotkut heistä puhuivat meille suomeksi. Oli jo kova nälkä ja tartuimme koukkuun. Platanos-tavernaan aioimme kylläkin, mutta se näytti ihan kuolleelta entiseen verrattuna!

Täällä ylhäällä viihdyimme hyvin. Ei ollut musiikkia tai meteliä ja vähitellen pöydät täyttyivät.
Millalle kalaa ja minulle moshari kokkinisto.
Kuljimme vielä kauan Plakassa.
Metromatka kesti 10 minuuttia Syntagmalta ja olin perillä klo 23.15.
Päivällä lähtiessäni asunnolta huomasin vasta kadulla, että rantakassini vetoketju on rikki! Reppu on ruuhkissa ja putiikeissa niin paljon tilaa vievä, että päädyin kassimalliin. Sainkin kivasti asian korjattua suutarilla ja kas, miten paljon turvallisempi olo tuli kun kassi ei repsottanut avonaisena varkaita houkutellen. Hinta 5 €.
Kävimme myös selvittelemässä sitä Hotels com-sotkua kyseisessä hotellissa. Toki virhe oli minun eikä hotellin, mutta Hotels com oli se harhauttaja. Lopputuloksena jouduin maksamaan puolet huoneen hinnasta. Aion kyllä vielä ottaa yhteyttä Hotels comiin.

1. En oikeastaan ihmettele tuota, sillä meidän blogisi seuraajienkin on vaikea pysyä vauhdissasi 😂! Mun pää ei kyllä kestäisi, siksi Telendoksen reissu oli niin valtavan ihana mulle, vaikka se yksi kiipeilypäivä tuntuu vieläkin pohkeissa. Kreikkaakin sai riittävästi harjoitella monen "tutun" kanssa. Samothrakin reissuanne odotan mielenkiinnolla. Missä majoitutte siellä?

2. Sataman lähellä asumme Niki Beach-hotellissa.
    En minäkään ihmettele tuota sekoiluani!