lauantai 23. kesäkuuta 2018

23.6. lauantai

Tämä oli näkymä aamulla avatessani parvekkeen ovet.
Tuolla on  Meltemi-hotelli, jossa Milla on asunut.

Aamiainen kuuluu hotellimme hintaan.
Aamiaisen jälkeen kävelemään ja tutustumaan ympäristöön: tuo on ihmeköynnös. Noin suuri!

Tällä rouvalla on viherpeukalo.

Löysimme tämän pienen  pienen matkatoimiston, oikealla.  Sen ovessa oleva luukku oli auki, mutta ketään ei näkynyt. Viereisestä sekatavarakaupasta kurkisti täti kysyen, mitä etsimme. Kaupasta odotimme jonkun tulevan ja tulihan sieltä ihana pappa  kun maltoimme vaan odotella. Milla osti liput a’ 11 € Parokselle tiistaiksi. Tämä ostotapahtuma oli kyllä kaikkien aikojen riemullisin. Pappa pyysi Millan tiskin taakse tietokoneen ääreen. Hänen piti kirjoittaa nimemme , jotka siirtyivät laivalippuihimme. Kuitenkin useat  näppäimistä olivat  niin  kuluneita, että niistä ei enää näkynyt, mikä kirjain on kyseessä! Meni muistelemiseksi, että missä mikin kirjain näppäimistöllä sijaitsee!  Oikein muisti!
Pappa tarjosi meille molemmille palat nektariinia ja vielä hetken päästä toi Millalle jääkylmän vesipullon! Ihanaa! Olikin jo niin jano ja kuuma.
Kuljimme kujilla ja otimme valokuvia.
Kaupoissa oli paljon paikallisia ruokaostoksilla. Tädit kantavat kasseja ja pusseja ja nuoret miehet ja vanhatkin ajelevat mopoilla ja skoottereilla välillä liiankin kovaa vauhtia pitkin kujia!

Päätimme lähteä kauimmaiselle rannalle, jonne bussilla pääsee. Hotellin nuori emäntä neuvoi paikkoja ja antoi karttoja ja esitteitä saaresta.
Bussi lähtee klo 12 ja pysäkki on ihan hotellimme kohdalla.
Kyllä oli äsken kuuma kävellä kujilla! Paikoitellen kuitenkin oli vilvoittavaa tuultakin.
Ihanaa päästä mereen kastautumaan! Bussista näkee kivasti maisemia retkellämme.

Prassa-nimiselle rannalle ajoimme bussilla ja lippu maksoi 2,50 €. Tie oli kiemurainen ja välillä näytti ihan kärrytieltä. Bussi oli kleinbuss. Rannalla on ihanaa  valkoista hiekkaa ja turkoosia vettä. Pieni kanttiini on ja siitä ostimme horiatikit  a’ 8 €, paikallisella juustolla. Otimme nyt 2 petiä ja varjon ( 9 €) ja saimme myös 2 pulloa kylmää vettä. Musiikki ei ole mieleeni, mutta yritän olla kiukuttelematta!

Illalla etsimme kivaa tavernaa, josta saisi myös kalaruokaa. Panoramaa oli moitittu Tripadsvisorissa, mutta silti kokeilimme sitä. Ruoka oli hyvää. Minulle broileria ja Millalle katkarapuja. Nyt en ottanut kuvaa koska tuli jo pimeää. Alkuillan seurasimme kastetilaisuutta ison kirkon ulkopuolella. Vieraita siis, kun lasta ei näkynyt.