lauantai 16. kesäkuuta 2018

Folegandroksella lauantai 16.6.

Yritetään tehdä tästä hyvä huomen. Huomenta!
Jo illalla tavernassa väsyneinä ja pettyneinä ja Naxokselle takaisin kaipaavina huomasimme olevamme narisevia akkoja! Moni olisi ikionnellinen jos voisi päästä tilallemme!
Kokeilimme etsiä edes jotain hyvää hotellistamme: Millan  patjassa ei ole törröttävää jousta, minun vessani toimii kun vetää, on suihkuverhot, isot kahvikupit, vedenkeittimet, nätit valkoiset verhot pikkuikkunoissa, netti toimii, tv toimii ja ilmastointikin, vaatehenkareita ja seinäkoukkuja on tarpeeksi.
Silti on ikävä takaisin Naxokselle! Täällä ei pääse aamu-uinnille jos ei kävele 3 km satamaan esim. tai muille etäisille rannoille. Toki täällä busseja joskus jonnekin kulkee...Menemmekin n. klo 10 taas Choraan. Taidan selvittää bussipysäkit. Aikataulut jo näimmekin hotellin seinällä.

Illalla myöhään tajusin, että minun huoneeni sängyn kohdalla olevasta pikkuikkunasta näkyy reception ja sen yläpuolella Millan makuuhuoneen pikkuinen ikkuna ja hänen parvekkeensa. Pitäisikö alkaa huudella huomenia?  Parvekkeen ovi on ollut koko yön auki ja kello on nyt 8.30 .
Tuolta löytyi sen hotellini nimi. Se on Ampelos.( www.ampelosresort.com)

Luin huvikseni omia vanhoja kirjoituksiani 7 vuoden takaa tuolta ihanan rakkaalta entiseltä foorumiltamme! Voi noita aikoja!
Nämä kuvat ovat omiani:

kanitaverna

voi, mikä rauha!

Aamiaiselle menimme Choraan. Tuolla oli suomea ymmärtävä tarjoilija, jonka me kumpikin olimme jo aiemmilla kerroillamme täällä tavanneet. Munakas oli melko kallis 7,50 € .

Kuljimme sitten Kastron alueella ja otimme kuvia

Onneksi se iltainen ihmispaljous oli hävinnyt jonnekin! Kävimme myös monissa putiikeissa ja vaateliikkeissä. Tässä oli erikoiset verhot sovituskopeissa:

Etsimme pankkiautomaattia. Niitä on kartan tiedon mukaan täällä 2 kpl. Yks kaks olimmekin bussiasemalla ja olin ihan kadottanut suuntavaistoni! Siellä oli automaatti. Nyt bussiasema on eri kohdassa kylää kuin ennen, jolloin se oli pienten lasten koulun kohdalla. Tällaisia kivoja ovat laivojen aikataulut täällä!
Rannat eivät täällä ole lähellä, uima-altaita näkyy olevan useissa hotelleissa.
Haluamme lähteä uimaan ja lounaalle alas rannalle. Bussilla pääsee onneksi.
Jääkaapin täydennystä haimme supermarketista. Siellä näyttävät esim. juustot ja leikkeleet kaikki olevan valmispakkauksia. Ei taida täällä ollakaan yhtään suurempaa marketia, mutta ei se meitä haittaa.
Vähän myös hämmästyin hotellin sijaintia kun luulin sen olevan tuolla melko keskellä Choraa. Ehkä siellä on toinen osa tätä hotelliyritystä, jotain samannimistä on kuitenkin.
Tämä on täältä portilta:
Lähdimme Agali beachille bussilla, 2 €. Bussi oli hienompi kuin Naxoksen bussit. Tie alas oli hurjan pelottava, enpä haluaisi olla sitä ajamassa bussin tullessa vastaan!
Menimme pieneen vaatimattomaan rannan tavernaan. Oli edullista ja hyvää. Horiatiki, tsatsiki, briam ja 2 x iso Fix.

Aallot olivat kuitenkin niin isoja, että emme voineet uida. Rannalla tuulessa huilailimme.
Paluumatkalla pysäkin kohdalla huomasimme kyltin, että tervetuloa allasbaariin, se on auki. Menimme hienon hotellin altaalle. Fata Morgana on sen nimi ja siellä näytti olevan studioita. Oli kaunista! Pedit olivat asukkaita varten, mutta muuten oli paljon tilaa ja istuimia. Pieni Fix 4,50 €. Suihkusta tuli lämmintä vettä. Viivyimme siellä n. tunnin. Olipa kivannäköinen paikka. Hinnoista en tiedä, mutta netistä paikkka  löytyy jos kiinnostaa. Tällaiselta se näytti:

Olipa siis edes jonkinlaista uintia tänäänkin.
Maanantaina on sitten kokopäiväretki pienellä laivalla ja saamme uida paljon. Onneksi se ei ole purjevene kun en sellaiseen uskaltaisi mennä. Toivottavasti saamme retkelle hyvän sään!

Nyt on taas ilta. Saisipa papoutsakiaa jostain!

1. Joskus ikuisuuksia sitten olisin halunnut matkustaa Naxokselta Folegandrokselle, mutta silloin ei mennyt laivoja aikatauluuni sopivasti. Nyt en tiedä, haluaisinko enää edes 😁! Kiva seurata blogiasi vaikken paljon kommentoikaan!

2. Kiva tietää sinun seuraavan! Mieluiten minäkin ehkä lomailisin kuten Paroksen Parikiassa, että ranta oli ihan hotellin edessä. Näin pitkällä reissulla on kyllä aikaa busseillakin mennä rannoille.Sikinoksella seuraavaksi onkin sitten ranta lähellä.Perjantain alkushokki ihmispaljoudesta täällä on jo onneksi ohi!Muita suomalaisia ei ole näkynyt/kuulunut.